Evolution baby!

januari 16, 2009

ongesteld1Ik geloof niet in God. Ik geloof in Evolutie.
Maar ik begrijp evolutie niet helemaal. Tenminste, ik begrijp niet waarom we gestopt zijn met evolueren. We zijn immers nog lang niet perfect.
Zelfs ik niet.
Nou zijn er enorm veel vlakken waarop de mens nog verbeterd kan worden, maar het vlak van de dag is: ongesteldheid.

Zo, de helft van mijn lezers is bij deze afgehaakt en voor iedereen is meteen duidelijk dat ik een vrouw ben.
De biologische herkomst van ongesteldheid is me helemaal duidelijk. En als overgangsritueel van meisje naar vrouw heeft het in bepaald opzicht zelfs nog wel zijn charme.
Hoewel ik het onzin vind om een meisje van 15 als vrouw te beschouwen alleen maar omdat er af en toe bloed uit komt. Als dat echt het criterium zou zijn om als vrouw betiteld te worden zou dat trouwens interessante ethische discussies kunnen opleveren. De PNVD zou ermee in z’n nopjes zijn in ieder geval.
Maar ik dwaal af. Dat het bloederige gebeuren zijn noodzaak heeft gehad staat dus buiten kijf. Maar die noodzaak is allang verdwenen! De vrouw is geen broedmachine meer die een leven lang haar best moet doen er zoveel mogelijk koters uit te poepen. Steeds meer vrouwen besluiten tegenwoordig helemaal niet aan kinderen te beginnen.
Zoals ik.
Maar toch worden we elke maand weer lastig gevallen met ‘opoe’ en andere domme benamingen. Je moet voor de grap eens uitrekenen wat een kapitaal je in je leven spendeert aan tampons, maandverband, cups, etc.
Nou heb ik voor dat probleem de ideale oplossing gevonden: het spiraaltje [insert kerkkoor-halleluja-geluid]. Oké, het is even doorbijten wanneer je het laat zetten, maar vervolgens ben je wel vijf jaar van al het gezeik af. Je voorraad tampons kan in de vuilnisbak, je hoeft geen wc-pitstops meer in te calculeren, kortom: je blijft zo droog als een anorexia-patient. Ideaal dus!
Ja was het maar zo mooi. Er is namelijk één ding waar zelfs het spiraaltje niet tegen opgewassen is: emoties.
Dus blijf ik elke maand trouw ineens een brok in mijn keel krijgen bij de domste dingen. Van MTV’s Made tot winnaars bij Deal or No Deal. En o wee als mijn fiets een lekke band heeft. Alleen moet ik zonder fysiek bewijs van de herkomst van deze plotselinge jank-neigingen en chocolade-cravings nu twee keer nadenken over wat de oorzaak ervan is.
Dus ik zeg: afschaffen die handel! Ik vind dat het menselijk lichaam intussen wel door moet hebben dat kinderen krijgen geen prioriteit meer is (zeker niet vanaf je 15e of eerder zelfs). De hele nodeloze fabriek van eitjes produceren en vervolgens ongebruikt weggooien leidt feitelijk alleen tot milieuvervuiling en draagt dus in wezen bij aan onze eigen ondergang. Ha! Dat briljante argument viel me net ineens te binnen.
Wat mij betreft wordt die hele vruchtbaarheid opgeschort tot er bij de vrouw een knop omgaat en ze aan kinderen toe is. Schijnbaar zijn we immers allemaal uitgerust met een biologische klok. Hoewel bij de mijne volgens mij de batterijen op zijn. Tot die tijd dus ook geen zorgen meer over tienerzwangerschappen en andere ongelukjes. Zijn de christenen ook weer blij, want dan kunnen de abortus-klinieken opgedoekt worden. Hoeven ze daar niet meer als idioten met fakkels buiten te staan.

Nu we het toch hebben over ‘down under’, vinden jullie dit ook de meest smakeloze reclame ooit??

2 Reacties to “Evolution baby!”

  1. Marieke said

    Het komende jaar ga ik promoveren. Mijn promotie-onderzoek gaat over het voorkomen van stollingsstoornissen bij vrouwen met heftige menstruaties.
    Bij het zoeken van een geschikte cover van mijn boekje kwam ik dit plaatje tegen. Ik zou dit plaatje wellicht graag willen gebruiken, maar dan niet met een gele achtergrond, maar met een witte.

    Zou ik in contact kunnen komen met de degene die dit plaatje heeft gemaakt?

    • creatiefmetquirk said

      Hoi Marieke, deze afbeelding komt van eh, Google. Dus ik kan je helaas niet verder helpen. Geen idee meer ook waar ik destijds op gezocht heb. Maar ik weet de bron dus niet. Ik hoop dat je hem/haar nog kunt achterhalen! En succes met promoveren.

Geef een reactie

