Ziek

januari 17, 2009

kotsNederlanders zijn een raar volk. Of misschien is het niet zozeer het Nederlanderschap waar het aan ligt, maar het Utrechterschap, of het stadschap in het algemeen.
Met mijn waar-gaat-die-rugzak-met-dat-meisje-heen-rugzak stapte ik vandaag in de bus op weg naar het huis van Blogdame en Geluidsman om voor Poes te gaan zorgen. Ik zag een mooi plekje waar nog niemand zat. Juist op het moment dat ik me daar wilde gaan installeren ontdekte ik de reden waarom niemand daar nog zat: een plasje kots op de zitting.
Mijn eerste reactie was: ieuw! En ik liep door om een ander plekje te zoeken. Het was natuurlijk netjes geweest de ranzigheid even aan de chauffeur te melden, maar er waren nogal wat mensen na me ingestapt en met mijn bagage was ik niet echt wendbaar.
Eenmaal in een schone, ach ja, lege plek dan toch, had ik een goed uitzicht op het kotsbankje. In eerste instantie reageerden mijn medepassagiers hetzelfde: ‘Mooi, een plekje! Ieuw! Toch niet’ om verder te lopen naar een ander plekje. En nog steeds niemand die de chauffeur waarschuwde natuurlijk.
Hoewel dit tafereel best grappig was om naar te kijken werd ik na verloop van tijd een beetje triest. Bij het voller worden van de bus ontwikkelde zich namelijk een interessant fenomeen. Mensen gingen ineens toch naast het plasje kots zitten. Liever dan naast een ander persoon. Toegegeven, de meesten veranderden toch van mening en gingen ergens anders zitten. Maar uiteindelijk was er zelfs iemand die bleef zitten! Diverse mensen hebben dus een tijdje nodig gehad om de afweging te maken: wat is beter gezelschap? Een persoon waar ik verder geen last van hoef te hebben, of een stinkend plasje kots? En een heeft er dus gekozen voor het plasje kots.
En ik maar denken dat ik contactgestoord was..

2 Reacties to “Ziek”

  1. marie-jose said

    You Go Girlll!!! Je eerste blogfan heb je al πŸ˜‰

  2. creatiefmetquirk said

    Thanx! Tell all your friends. πŸ˜‰

Geef een reactie

