Identiteitscrisis?

januari 22, 2009

londenJe hebt van die mensen die geloven dat ze in het verkeerde lichaam zijn geboren. Ik heb een soortgelijke identiteitscrisis. Ik geloof dat ik in het verkeerde land ben geboren.
Ik had Brits moeten zijn! Ik heb een enorme voorliefde voor de Engelse taal. Dat gaat zelfs zover dat ik meestal in het Engels denk. Boeken lees ik het liefst in het Engels en Britse humor rules. Ik heb altijd gedacht dat ik met een Engelsman zou trouwen. Ik smelt voor een Welsh, Iers, Schots of zelfs Cockney accent.
Dat is maar goed ook trouwens, want het nadeel van Britse mannen is wel dat ze over het algemeen oerlelijk zijn.
Behalve Andrew Lincoln natuurlijk.
Londen was altijd mijn favoriete stad, hoewel die (tijdelijk?) van de eerste plaats is verstoten door Berlijn. Ik heb zo’n beetje alle hoeken van die stad gezien en voel me er altijd thuis. Alleen het eten is een beetje jammer.
Ook als ik stukken in het Engels schrijf, heb ik voor mijn gevoel een heel vlotte pen. Qua spelling moet ik nog wel eens wat opzoeken, maar mijn taalgevoel is prima, al zeg ik het zelf. (h) Ik heb zelfs het idee dat ik me in het Engels beter uit kan drukken dan in het Nederlands. (Maar dat kan natuurlijk ook komen door teveel films en tv kijken..)
Mijn ideale plaatje zou dus dit zijn: ik zit in mijn prachtige cottage in de countryside (op reisbare afstand van Londen..), in mijn bibliotheek met openslaande deuren naar de enorme tuin die uitkijkt over glooiende heuvels en een schattig beekje, waar ik mijn debuut schrijf, terwijl mijn man (de enige mooie die er daar rondloopt) me na zijn werk een lekker drankje komt brengen.
Hmmm.. Iemand nog een Engelsman in de aanbieding??! Een cottage mag ook hoor, ik ben niet zo veeleisend.

Eén reactie to “Identiteitscrisis?”

  1. oase said

    Een aantal van je posts komen me wel erg bekend voor…

Geef een reactie

