Over kill

januari 25, 2009

Valkyrie is al bijna net zo vermoeiend aan het worden als Obama. Je kunt je kont niet keren of deze dames
carhal1
worden in je gezicht gesmeten. Rode lopers op het NOS-journaal, shownieuws, De Wereld Draait Door, ga zo maar door. Nederland is er heilig van overtuigd dat Van Houten en Reijn het he-le-maal gaan maken in Hollywood.
En terecht natuurlijk, want niemand anders dan Tom Cruise heeft beweerd dat ze ‘very talented actresses’ zijn. Overigens is dat ook het enige wat Tom over ze te melden heeft, dus de kennismaking is diepgaand geweest.
Maar toegegeven, de dames zelf doen hun best om de boel een beetje te temperen door te benadrukken dat hun rolletjes maar heel klein zijn en ze niet meteen een Hollywood-carrière verwachten.
Mr. Scientology Tom gaat het er natuurlijk alleen maar om dat het een ‘heldhaftig en inspirerend’ verhaal is dat verteld moet worden. Vandaar waarschijnlijk dat de filmposter bestaat uit.. het hoofd van Tom Cruise.
Op zich lijkt het verhaal over de mislukte moordaanslag op Hitler me goed film-materiaal. Maar waarom moet Von Stauffenberg worden gespeeld door een kleine, nasale Amerikaan? En waarom moeten de Nederlandse media deze film zo hard pushen alleen omdat er vier minuten Hollands volk in te zien is? Bij mij wekt het dezelfde reactie op als bij Zwartboek: ik wil de film bij voorbaat al niet meer gaan kijken.
Maar ach, ik zal wel gewoon jaloers zijn omdat Carice maar drie dagen ouder is dan ik..

4 Reacties to “Over kill”

  1. oase said

    Ik ben het helemaal met je eens, ik word helemaal naar van die twee actrices alsmaar in beeld. Ze kunnen er zelf niet eens wat aan doen, ze zijn het idd zelfs aan het downplayen. Zwartboek was wel een goede film, dat moet ik dan wel toegeven.

  2. Jeb Bush said

    Mwah met dat scharen en kutjebotsen-item bij de wereld draait door vond ik het daartegen wel interessanter worden.

    Geheel in tegenstelling tot Zwartboek. Erg slecht geproduceerde film. Kijk eens naar al die te grote of te kleine Duitse uniformen. Ik bedoel je kunt die Duitsers een hoop verwijten, maar niet dat ze slecht zittende uniformen hadden. 😉

  3. creatiefmetquirk said

    Zo, Jeb is gearriveerd en het niveau daalt meteen.. 😉

  4. marie-jose said

    Alle lof voor de prestaties van deze dames overigens. Maar het is wel weer tekenend dat meteen alle, maar dan ook alle, Nl-media zich op hetzelfde item storten. Enne, zou er een link te maken zijn met de zogenoemde Nederlandse zesjes-cultuur dat er relatief weinig NL-acteurs internationaal doorbreken?

Geef een reactie

