Niet boeiend

januari 26, 2009

boeienToen Rob Kamphues bij De Wereld Draait Door kwam vertellen over zijn nieuwe programma was het voor mij al meteen duidelijk: dit wordt niks. Maar toch ben ik even blijven kijken toen ik toevallig langs de eerste aflevering van Kamphues Boeit zapte.
In dit programma slaat Kamphues bekende en onbekende Nederlanders in de boeien en loopt zo een dagje met ze mee. In de eerste aflevering zijn dat een Jehova’s getuige, Geert Wilders (wat niet lukt), Johan Vlemmix en een Scientology-lid (wat niet lukt).
De Jehova’s getuige blijkt een push-over die niet eens wil voldoen aan het stereotype voet-tussen-de-deur-steker. En helaas blijkt Kamphues niet genoeg diepgang te hebben om er dan maar een ontroerend verhaal van te kunnen maken over de strijd tegen de constante afwijzing die de man moet doormaken.
Het item over zowel Wilders als Scientology komt dus neer op ‘ik stond erbij en keek ernaar’. Ook van de felle reactie van de Scientology-dame maakt Kamphues niet effectief gebruik. Volgens mij was hij bij voorbaat al bang voor haar.
Vlemmix laat zich makkelijk boeien, publiciteitsgeil als hij is. Over hem ontdekken we opnieuw dat hij vooral irritant en niet al te snugger is. Daar hadden we Kamphues natuurlijk ook niet voor nodig.
Wat hebben we nu geleerd spelende vrouw? Luister naar je intuïtie en zap de volgende keer meteen verder.
Ook al vond ik dit (ondanks de slechte kwaliteit) ook een erg goede oplossing:

Eén reactie to “Niet boeiend”

  1. Oase said

    Inderdaad, totaal niet boeiend. Ik heb me ook zitten ergeren aan de 1e aflevering. Niets spanning, niets vernieuwing, kortom niets om voor thuis te blijven. Zonde van de tijd!

Geef een reactie

