Het vermogen toevallig waardevolle zaken te ontdekken

januari 28, 2009

Ik ben een filmwetenschapper dus hou ik van de zogenaamde ‘filmhuis-films’. Daarnaast heb ik een rampzalig liefdesleven dus vind ik alle mannen honden. Het is daarom nogal paradoxaal dat ik een sucker ben voor romantische komedies. Eén van mijn favorieten is me aan het afleiden terwijl ik dit schrijf: Serendipity.serendipityDeze schattige film heeft uiteraard dezelfde opbouw als alle andere romcoms. Boy meets girl, boy loses girl, boy gets girl back. Maar toch is ie beter dan de andere. Misschien komt het door John Cusack? Altijd fijn! Maar vooruit, Kate Beckinsale is de perfecte tegenspeelster.
Hun zoektocht naar elkaar en naar het antwoord op de vraag of Het Lot bestaat wordt aangevuld met leuke bijrollen van onder andere deze man. Daarnaast is ie erg fijn om naar te luisteren met onder andere dit nummer op de soundtrack.
Al met al zorgt deze film voor nóg een paradox: ik als aartsrealist zou bijna in Het Lot gaan (willen) geloven.

2 Reacties to “Het vermogen toevallig waardevolle zaken te ontdekken”

  1. Susy said

    Even in je archief hoor.
    maar déze film…déze film…
    Die is vreselijk voor romantici als ik.
    What if.
    What the fuck if??

    Nou. Dat dus.

Geef een reactie

