Baby-boom

februari 1, 2009

muppetbabyJe weet dat je oud wordt als al je vrienden kinderen krijgen. Ik zit momenteel midden in een geboortegolf, waarbij zelfs mijn jóngere vriendinnen aan de kids gaan. Zo was ik vorige week op kraamvisite bij het Huisgenootje. En ondanks dat ik haar met een flinke buik had gezien en het kindje had voelen schoppen vond ik het nog steeds niet te geloven dat dat levende wezentje uit haar kwam.

Mijn hersenen zijn simpelweg niet in staat om het verband te leggen tussen de groeiende buik met beweging en het geboren kindje, lijkt het wel. Of misschien weigeren ze gewoon.

Kinderen en ik zijn niet voor elkaar gemaakt. Ik ben zo iemand bij wie elk kind meteen begint te huilen. Ik weet niet hoe ik ze vast moet houden en hoe ik tegen ze moet praten. En ze kijken me altijd raar aan, alsof ze weten dat ik geen flauw idee heb wat ik aan het doen ben.

Ik vind het allemaal prachtig hoor, hoe blij mensen worden van hun eigen kind! Maar sommige ouders kunnen na de geboorte helaas ook nergens anders meer over praten. Afgelopen kerst kreeg ik een kaartje van de Brandweervrouw. Ik had haar al een jaar niet meer gezien en het hele kerstkaartje ging alleen over wat haar kind intussen allemaal kon en deed. Ja, dacht ik, da’s mooi, maar hoe is het dan met jóu? Het lijkt soms alsof de ouders in het niets oplossen na de komst van de nieuwe generatie.

Maar voor het Huisgenootje heb ik goede hoop. Zij en hij zijn best actief en hopelijk blijft dat zo. En ik vind het ook wel aandoenlijk hoe verbaasd ze is over haar eigen kind.
Intussen ligt het volgende kadootje alweer klaar: mijn Zus gaat als het goed is de komende week spruit nummer drie op de wereld zetten. Zij en ik hebben een goeie deal: zij geeft mijn ouders kleinkinderen en ik bespaar de wereld mijn nageslacht.

Geef een reactie

