Zonde

februari 4, 2009

dirty-dancingKanker is een rotziekte. Ik heb er lang geleden mijn oma aan verloren. Zij was een prachtige en sterke vrouw, maar binnen drie maanden was ze nog maar een teer vogeltje. Bijna net zo uitgemergeld ziet Patrick Swayze er tegenwoordig uit. Een schril contrast met hoe hij eruit zag op de top van zijn carrière: Dirty Dancing.

Toen Dirty Dancing uitkwam was ik 11. Ik heb de film denk ik 10 keer gezien en de soundtrack helemaal grijsgedraaid. Er kwamen toen allerlei dansfilms uit zoals Footloose, Flashdance (met de beroemde bh-scène) en La Bamba. Ik was toen zelf ook nog met dans bezig dus ik vond ze allemaal fantastisch. We stonden op het schoolpleintje allemaal Dirty Dancing dansjes te doen, wat moeten die leraren wel niet gedacht hebben!

Ik ben nooit echt ergens een fan van geweest, maar van Patrick Swayze heb ik.. laat ik maar eerlijk zijn.. een PLAKBOEK gemaakt. Nu begrijpen jullie meteen waarom ik enige anonimiteit probeer te bewaren op deze blog. De man die oud genoeg was om mijn vader te zijn heeft me heel wat zwijmeldromen opgeleverd. Ik had mezelf graag in die gespierde armen gezien.

Maar wat is er van overgebleven? Een schim van een man en een musical. Ik moet zeggen: ik herinner me Patrick liever zo:                                       dan zo:
patrick-swayze1 patrick-swayze4

 

 

 

 

 

 

 

Hoewel deze natuurlijk ook onvergetelijk is.

Geef een reactie

