13!

februari 13, 2009

friday13Vrijdag de 13e! Volgens massapsycholoog Hans van de Sande is er geen wetenschappelijk bewijs dat een dag als vandaag ongeluk brengt. Maar, zegt hij: “De mens heeft van nature een grote neiging zaken te geloven die ongeloofwaardig zijn.” Daar kan ik inkomen, en het is zelfs een handige eigenschap voor een terugkerend fenomeen bij de Ladies: Horronight!

En welke dag is beter voor een Horrornight dan vrijdag de 13e? Ik baal er dan ook van dat mijn persoonlijke horror van snot, keelpijn en paracetamol mijn avondje met de Scream Queens aan het verpesten is. Gelukkig heb ik zelf ook nog wat ongeziene titels in de kast staan zodat ik toch nog een beetje met ze mee kan doen.

Meestal zijn de films trouwens eerder hilarisch dan eng – volgens de meesten van ons dan toch – , maar soms zitten er wel goede films tussen. Zelf vond ik met name The Strangers en Mirrors best spannend en The Mist een goede film, maar heb ik erg gelachen om The Signal (die wel een absolute aanrader is!) en de mobieltjes-imiterende plantjes uit The Ruins. Maar bovenaan het lijstje hilarische horrors:

3 Reacties to “13!”

  1. Brit said

    Is die echt?? Of ben ik nou heeeel naief?? Ik vind `m in ieder geval wel geweldig!

    • creatiefmetquirk said

      Wat, Black Sheep? Ja die is echt! Hij is echt compleet over de top, moet je echt kijken! Wij lagen bij de eerste scene met het mini-schaap al in een deuk.

  2. Brit said

    Whoeha, dat geloof je toch niet!! Ik heb het zonder geluid gekeken, en ik dacht echt dat het totally nep was, maar ja, ik vond het er toch wel echt uit zien!! Wie verzint dit???????

Geef een reactie

