You slut!

februari 19, 2009

rocky-horrorO wat was Lost gister weer geweldig! Zes afleveringen waren niet genoeg om de honger te stillen, ik kan nu al niet wachten tot de rest uit is! Wees niet bang, ik zal niks verklappen over wat er allemaal is gebeurd. Het enige wat ik erover ga zeggen is dat ik ineens de hele tijd dít nummer in mijn hoofd heb:

Dit nummer komt uit mijn meest bizarre film-ervaring ooit: The Rocky Horror Picture Show. Ik zat ’s avonds laat in een filmmarathon in ’t Hoogt. De film begon, maar het publiek ook! Er bleek een groepje fans van deze cult-rock-musical in de zaal te zitten dat het geheel tot een interactieve ervaring wilde maken.

Gelukkig was ik in het gezelschap van Duisterman, die me kon uitleggen dat het in Amerika een goed gebruik is om met de film mee te acteren. De regels staan niet helemaal vast, maar elementen die vaak terugkomen zijn het roepen van ‘you slut!’ elke keer als Susan Sarandon in beeld komt, paraplu’s opsteken als het regent in de film en zaklampen aanzetten als iemand zegt: ‘there’s a light’. Ook wordt er indien mogelijk vaak op het podium voor het filmdoek meegedanst en gezongen.

Heel bizar, maar ook heel bijzonder! Dus als je de kans krijgt om dit een keer mee te maken moet je die zeker aangrijpen en je lekker mee laten slepen. Zelfs als je het niks vindt heeft deze glamrock klassieker genoeg lekkere muziek om je bezig te houden. En wanneer krijg je nou nog een keer de kans om Meatloaf in een film te zien?? Gaan dus!

3 Reacties to “You slut!”

  1. Oase said

    En vergeet niet het “boring…” roepen als de verteller in beeld komt. Mijn eerste en enige RHPS ervaring was nota bene op de Neude. Een openluchtvoorstelling waar ook heel veel mensen meeriepen. Erg grappig.

  2. Jeb Bush said

    Wat is dat toch dat ‘Lost’. Ik heb nog nooit een aflevering daarvan gezien. Ik hoor steeds alleen maar ‘met Oase 48 uur aan een stuk ‘Lost’gekeken en het was weer fantastisch o.i.d. Mis ik iets? Real life soap, adventure race, soort big brother, Spel zonder grenzen, Oebele of over de wereld reizen met tweetallen en dan stomme opdrachten moeten doen en dan valt er steeds weer een team af per aflevering. Kortom wat is ‘Lost’? Of is dan de verrassing er af.

    TLC, the JEBBER

  3. creatiefmetquirk said

    Volgens mij heb je bij het verkeerde berichtje gepost Jeb. 😉 Maar Lost is een fantastische serie, zie de voorgaande post, getiteld ‘Found’, over Lost. Je moet het gewoon eens gaan kijken, want er moet vooral niet teveel over worden uitgelegd.

Geef een reactie

