Brillie

februari 27, 2009

glassesIk ben een brillie. Na 16 jaar lenzen te hebben gedragen kunnen mijn ogen er niet meer tegen en ben ik overgestapt op een bril. (Laseren vind ik toch nog net iets te eng) In eerste instantie baalde ik daar verschrikkelijk van. Mensen met een bril zijn immers ‘nerds’ en ‘minder mooi’. Maar inmiddels zie ik er ook de voordelen van in.

Toen ik gisteren door de stad reed viel het me eigenlijk voor het eerst op hoeveel vrouwen (en mannen, maar die doen er nu even niet toe) een bril dragen. Toch zeker de helft van de vrouwen die ik zag was ‘4-eyed’. En de meesten van hen stond het eigenlijk heel goed.

Als ik heel eerlijk ben vind ik mezelf er nu ook beter uitzien met een bril. De randen van mijn montuur vallen namelijk precies over mijn wallen, waardoor ik er juist frisser en wakkerder uitzie. 😀 Ik vind zelfs dat ik er een beetje ‘kaal’ uitzie zonder bril. Daarnaast hoef ik ’s avonds en ’s ochtends nooit meer te friemelen met die stukjes plastic om ze schoon te maken en in te doen.

Eén ding moet alleen nog veranderen voor ik er echt tevreden mee ben. Als ik op een drukke avond de kroeg instap kan ik mijn vrieden niet vinden omdat mijn glazen meteen aanslaan. Gelukkig zijn ze (meestal) wel zo lief om míj dan te vinden. O, en ruitewissers zijn misschien handig. Maar of ze er dán nog cool uitzien betwijfel ik.

Geef een reactie

