Afscheid doet pijn

februari 28, 2009

toshiba-satellite-pro-u400Mijn flaptop en ik zijn alweer bijna zes jaar bij elkaar. Maar ons afscheid is nabij. Ik had het moeten zien aankomen. Zijn twijfelachtige start na mijn zachte aanraking, het regelmatige krakende geratel van zijn ademhaling, het vaker weigeren van mijn wensen.. Het wordt tijd dat onze wegen scheiden.

De seinen die mijn digitale vriend afgeeft worden ook steeds duidelijker. Wanneer hij op mijn schoot ligt en iets naar links helt valt hij soms zomaar uit of stil. Wat resulteert in het feit dat ik nog maar met een hand kan typen omdat ik hem met de andere naar rechts over moet laten hellen. Toen ik hem gister van tafel oppakte viel er zelfs spontaan een schroef uit.

Nu heb ik me al neergelegd bij het afscheid en wordt de pijn verzacht door het vooruitzicht van nieuwe toys kopen. 😀 Maar daarbij stuit ik op een dilemma: relatief goedkope pc met het dramatische Windows Vista of een feitelijk te dure maar vreselijk geile Mac? Ik neig al een tijdje naar de witte appel, maar heb er nogal gemengde verhalen over gehoord. Dus jullie hulp bij dit dilemma is welkom!

3 Reacties to “Afscheid doet pijn”

  1. Maz said

    Nee, geen Vista kopen! Heb ik gedaan en heb spijt. Op mn werk heb ik een Mac: geen gedoe.
    Als je dan perse een pc wilt kopen, doe dan met XP. Geeeen Vista. Gebruikt enorm veel geheugen, en levert de hele tijd gezeik op.

  2. hummermaster said

    als je nu bij paradigit een windows pc koopt, krijg je op een oktober gratis windows seven geïnstalleerd, die schijnt stukken beter te zijn dan windows. als je genoeg geld hebt koop dan een Apple, veel beter.

Geef een reactie

