Hondsdol

maart 2, 2009

duitseherderIk wil een hond. Maar wel een echte. Geen kutkeffertje, worst op pootjes, of iets anders dat in mijn tas past. Een hond met ballen (al mag ie die waarschijnlijk niet houden). Een Stoer Beest. Eentje die me kan beschermen, maar wel nog van zo’n formaat dat ik hem aankan. Een Duitse herder bijvoorbeeld.

Ik werd vandaag blij verrast met een spontaan bezoek van Modemeisje. En waar Modemeisje gaat, gaat Modemeisjes Hond. Nou heb ik het niet zo op mensen die overal hun hond mee naartoe leuren, maar deze hond is Cool. Het is een mooi, lief beest dat ook nog eens luistert. Zo een wil ik ook! Om lekker mee over het strand te rennen. Nou ja, hij rennen en ik erachteraan wandelen. En mee te knuffelen op de bank.

Vroeger hadden we thuis Duitse herders, waarvan Beer mijn favoriet was. Beer was mijn beste vriend en Beer begreep me helemaal. Ik hield hem midden in de nacht in de gang gezelschap als ie bang was van het onweer en hij kwam zijn kop op mijn schoot leggen als ik verdrietig was. Stiekem mis ik Beer nog steeds een beetje.

Maar helaas kan ik nog niet aan Beer de Tweede beginnen. Ik mag geen huisdieren van de huisbaas. En ik ben te weinig thuis. En ik heb niet genoeg ruimte. En geen tuin. Maar wacht maar, later als ik Groot ben neem ik er een! Gelukkig wees Modemeisje me op een minpuntje aan een hond hebben: nog warme poep oprapen met een plastic zakje. “Ik geef de voorkeur aan die papieren zakjes, dan vermijd je het ehm, directe contact met de poep zeg maar..” Ok, ik ben weer even genezen..

6 Reacties to “Hondsdol”

  1. Marianne said

    hahaha, ja….wacht maar, straks als jij groot én rijk bent…..groot huis + grote tuin + een James die de hondenpoep voor je opruimt….;-)

  2. Brit said

    Nog een minpuntje… als je ’s avonds op de bank in slaap gedonderd bent, en je met pijn en moeite toch weer in het land der levenden aangekomen bent, het regent buiten en Beer de Tweede moet nog effe een plasje maken…. oef!!!! Maar hij was wel LIEF he..

  3. Maz said

    Ik had zo’n poes vroeger! En daarna weer twee. Heel fijn. Helaas zijn ze er allemaal niet meer. Het enig nadeel van huisdieren. Ze gaan altijd minder lang mee dan je zou willen.

  4. modemeisje said

    is dat wat,
    ik wordt gequoted,
    word ik dan toch beroemd 😉

  5. yaella said

    hoi,
    ik zat plaatjes te zoeken op google en ik zach dit en ja ik wil heeel graag ook een duitse herder maar mama en papa niet maar later ga ik er heel veel nemen.
    de groeten!

Geef een reactie

