Sneaky bastard

maart 3, 2009

belastingdienst1De Belastingdienst is natuurlijk niemands beste vriend. Maar al jaren doet ze haar best zich wat positiever te presenteren. Met allemaal ‘vriendelijke’ en ‘behulpzame’ spotjes. Maar vandaag is ze door de mand gevallen! Sneaky bastard, dat is ze!

Een tijdje geleden heb ik me lopen ergeren aan één van hun campagnes. Ik heb er zelfs een discussie over gehad met de directeur himself! (die trouwens op Jack Spijkerman lijkt) De “Geeft u geld aan goede doelen?”-campagne. Ik irriteerde me eraan dat er geld verspild werd aan een campagne die gericht was op zo weinig mensen terwijl er zoveel basisprincipes nog voor zoveel mensen onduidelijk zijn. Want hoevelen van ons geven er nou zoveel geld aan goede doelen dat ze het als aftrekpost kunnen gebruiken??

Maar vandaag begreep ik ineens het waarom. Ik zag namelijk een spotje voor de nieuwe campagne. “De belastingaangifte van 2008 komt eraan. Dit jaar gaat de Belastingdienst extra letten op GIFTEN.” Bastards..

Eén reactie to “Sneaky bastard”

  1. Cat said

    Jaja….dat is inderdaad een fraaie daad. Eentje voor de les over het ‘redengevend verband’. Een héle mooie.

    Tsssss.

    (En het verbaast me niets, nee.)

Geef een reactie

