24-7

maart 8, 2009

ahWat is het toch heerlijk dat mijn supermarkt elke zondag gewoon open is! 24uurseconomie, bring it on! Lang leve vers brood en het voorkomen van de neiging om patat te halen op zondag. Dat doe ik immers al vaak genoeg op andere dagen.

Ik begrijp dat het niet voor alle winkels nodig of zelfs wenselijk is om altijd open te zijn. Om nou op een maandag om 3 uur ’s nachts naar de H&M te willen vind ik ook overdreven. Maar supermarkten mogen wat mij betreft altijd open zijn. Die ene avondwinkel die Utrecht volgens mij telt is niet genoeg! (en veel te ver weg)

Ook overige winkels mogen wat mij betreft zeker langer en/of vaker open zijn. Als harde werker beland je nu per definitie op een koopavond, zaterdag of koopzondag. En daar word je niet blij van. Voetje voor voetje door de mensenmassa schuifelen en drie uur uit moeten trekken voor een boodschap van vijf minuten.

Dus ophouden met protesteren en invoeren die hap! Als het niet altijd zo druk zou zijn zou ik zeker vaker gaan winkelen, wat weer goed is voor de economie. Lijkt me een mooie oplossing voor de huidige crisis.

3 Reacties to “24-7”

  1. Maz said

    Mee eens. Niet alle winkels hoor, gewoon meer dan nu. Ik ben ooit in Amerika midden in de nacht naar een supermarkt geweest. Das toch wel raar. En leuk en spannend. Maar melk kopen om 3 uur ’s nachts is toch raar.

  2. creatiefmetquirk said

    Haha, ja lijkt me ook heel bizar Maz!

  3. Cat said

    Hm. Ik roep altijd in eerste instantie: NEEEEE! Lekker rustig. Anders krijg ik koopdrang.

    Maar toen ik in een dorpje woonde, waar op zaterdag om half drie de winkels sloten, om pas weer maandag open te gaan, zag u mij regelmatig op zondagmorgen naar België sturen.

    Om broodjes. En zo.

    En lèkker dat dat was!

Geef een reactie

