Nestdrang deel 2

maart 20, 2009

huisDe huisbaas belde vandaag terug, over het appartementje waar hij het eerder over had. Hij wilde het daar toch nog wel even ‘over hebben’, of ie maandag effe langs kon komen. Tuurlijk, geen probleem. Ik heb er een hekel aan dat ie zo geheimzinnig doet. Zeg gewoon waar het op staat. ‘Ik heb daar en daar een appartementje, zo en zo groot, dat en dat kost het het, je kan er dan en dan in en je kan morgen effe kijken of je het wat vindt.’ Klaar.

Maar nee, dat is te simpel voor de man. Hij houdt van aandacht. Dus hij maakt het graag spannend. Maar vooral verdenk ik hem ervan dat ie nog even wil nadenken over hoe ie me moet benaderen. Ik verwacht namelijk dat ie gaat proberen me daar met een tijdelijk contract te plaatsen. Maar dan heeft ie me toch echt verkeerd ingeschat, want zo naïef ben ik niet.

De man is al wat ouder aan het worden en is al jaren bezig zich langzamerhand van al zijn huizen te ontdoen. En ik ben een van zijn langste huursters en dus het moeilijkst weg te krijgen voor hem. Maar ik ga natuurlijk niet het risico lopen dat ik over een jaar ineens op straat sta! Ik wil wel héél graag op mezelf wonen, maar zo graag nou ook weer niet.

Dus maandagavond het vervolg van de appartementensoap!

2 Reacties to “Nestdrang deel 2”

  1. Maz said

    Wat een cliffhanger! Maandag zei je? Jemig, das nog twee dagen.

Geef een reactie

