Eénmaal, andermaal…

maart 23, 2009

handen-schuddenVerkocht! Ik ga verhuizen. Huisbaas is vandaag zoals afgesproken langsgekomen. Hij begon eerst uitgebreid te vertellen over de etage, plattegrondje tekenend en al. En toen viel het hoge woord: ‘eis’.

 Maar de eis bleek er alleen uit te bestaan dat er met kwaliteitsverf geschilderd zou worden, waarvan hij dan wel de helft zou betalen. (Dit van de man die altijd half werk levert, maar goed.) Prima, geen probleem. Als dat alles is.

Maar dat was natuurlijk niet het enige. Precies toen we op het punt stonden te gaan kijken naar het huisje zei hij: ‘ik geef iedereen tegenwoordig een jaarcontract.’ HO. Hakken in het zand. Ik trok meteen mijn jas uit en ging weer zitten. ‘Nou, dan hoeven we niet te gaan kijken, want dat ga ik niet doen.’ Duidelijk verbouwereerd. ‘O? Ja maar.. Hoezo? Wat jammer!’ Hij wist echt niet wat ie moest zeggen.

‘Je bent wel resoluut.’ Yep. It’s my way or the highway, dacht ik. ‘Ja maar denk je dan dat ik je er na een jaar uit zet?’ ‘Nou daar ga ik niet van uit, maar je weet maar nooit wat er kan gebeuren. Hoe dan ook ga ik niet mijn rechten als vaste huurder op het spel zetten. Dan maar niet verhuizen.’ Met stomheid geslagen zat ie tegenover me. Stamelde nog wat over ‘of er niet iets anders was af te spreken.’ Nope.

‘Kom,’ zegt ie, ‘we gaan kijken.’ ‘Vast contract?’ ‘Vast contract.’

O yeah I rule. 😀

8 Reacties to “Eénmaal, andermaal…”

  1. Marianne said

    Girlpower…..!!! You go girl, ben fier op u…hahaha!

  2. Maz said

    Huisbazen? Breek me de bek niet open. Gelukkig ben ik nu mijn eigen huisbaas. Ik moet nog wel goed oppassen dat ik mezelf niet oplicht, maar daar ben ik dan altijd nog zelf bij.
    Gefeliciteerd!! You rule.

  3. creatiefmetquirk said

    @ Marianne en Maz: dank u, dank u!

  4. Brit said

    Yes!!! Goe gedaan jochie!! Wanneer ga je verhuizen??

  5. creatiefmetquirk said

    @ Brit: Heel snel al: het weekend van 4 april. Het komt in de loop van de 28e vrij, dan nog schilderen en vloerbedekking vervangen en dan overhuizen. Kort dag dus allemaal!

  6. Cat said

    Zo hoort het! Good job!

  7. creatiefmetquirk said

    Thanx Cat!

Geef een reactie

