Hoop en desillusie

april 6, 2009

aardbeving-italieZo, genoeg gezeurd over het nieuwe huis, over tot de orde van de dag. Vandaag in het nieuws twee dingen waar ik triest en blij tegelijk van werd.
In Italië zijn maar liefst 150 mensen omgekomen bij een aardbeving. Misschien had men beter moeten luisteren naar de waarschuwing?

Italië heeft een speciaal plekje in mijn hart. Wat de meeste mensen in een jaar in India willen doen heb ik in een maandje in Italië proberen te proppen. Dat is niet helemaal gelukt, maar ik heb wel een aantal dingen geleerd: reizen in mijn eentje gaat me prima af en Napoli is een rotstad. Het gezegde ‘Napels zien en dan sterven’ van Goethe kan wat mij betreft veranderd worden in ‘in Napels zul je sterven’. Geef mij maar Firenze, Assisi, of Verona!

Maar de inwoners van Abruzzen moeten de hoop nog niet laten varen: vandaag is namelijk onder het puin van het ingestorte stadsarchief van Keulen nog een levende kat gehaald! Na vijf weken! Dus er is altijd nog een kans dat vermisten heelhuids teruggevonden worden.

Nieuws van een heel ander kaliber, maar ook om blij van te worden: weer een sportmythe ontkracht! De crosstrainer en loopband blijken je juist dik te kunnen maken. Weer een reden om er niet aan te beginnen. 😀 Helaas biedt degene die dit verzonnen heeft ook meteen een alternatief: we moeten allemaal met gewichten gaan trainen, want dat is dan weer wél goed. Ik ga gewoon lekker doen alsof ik dat artikeltje niet uitgelezen heb..

2 Reacties to “Hoop en desillusie”

  1. Brit said

    Ook een goeie tip: ga hardlopen, en dan tijdens dag 2 van het schema je knie blesseren. Ben ondertussen al weer een week onder de pannen met een goed excuus om niet te sporten…. grrrrr…

Geef een reactie

