Ziggo suckt, deel 325

april 14, 2009

foksuk_ziggo1Gesprek 1: “Hallo, ik wil mijn abonnement graag laten overzetten op naam van mijn huisgenote, want ik ga verhuizen en in het nieuwe huis is al een internetaansluiting.”
“Ok, dat kan, maar dan moet u morgen even terugbellen want die afdeling is nu dicht.”
– Volgens de contactinformatie is de klantenservice elke dag behalve zondag tot tien uur bereikbaar, niet een deel van de klantenservice –

Gesprek 2: “Hallo, ik heb gister ook gebeld en toen werd me gezegd vandaag terug te bellen. Ik wil mijn abonnement graag laten overzetten op naam van mijn huisgenote, want ik ga verhuizen en in het nieuwe huis is al een internetaansluiting.”
“Ok, dat kan, maar dan moet u morgen even terugbellen want ik weet niet hoe dat moet.” 
– ???!!! –

Gesprek 3: “Hallo, ik heb al twee keer eerder gebeld. Ik wil mijn abonnement graag laten overzetten op naam van mijn huisgenote, want ik ga verhuizen en in het nieuwe huis is al een internetaansluiting.”
“Ok, dat kan. Op welke naam moet het gezet worden?”  
“Op -censuur-. Dus zij krijgt dan gewoon weer een acceptgiro? Want ik betaal nu per automatische incasso.”
“O. Ja. Dan heb ik haar rekeningnummer nodig. Ik maak alvast een aantekening over de overzetting, dan hoeft u straks alleen even terug te bellen met het nieuwe rekeningnummer.”
– Sinds wanneer heb je een rekeningnummer nodig om een acceptgiro te sturen? De klant kan zelf zijn rekeningnummer invullen, als het nummer van Ziggo er maar op staat. –

Gesprek 4: ” Hallo, ik heb eerder deze week en vandaag al teruggebeld. Ik wil mijn abonnement graag laten overzetten op naam van mijn huisgenote, want ik ga verhuizen en in het nieuwe huis is al een internetaansluiting.”
“Eh.. Dat kan niet. U kunt het alleen afsluiten en dan kan zij het weer opnieuw aanvragen.”
“Wat? Maar ik heb hier al drie keer eerder over gebeld en uw collega’s zeiden allemaal dat het wel kon.”
“Ik zie hier inderdaad een aantekening over de overzetting, maar dat kan echt niet. Ik zal het nog even navragen.”
– Zucht. Grom. –
“Mevrouw, bedankt voor het wachten. Ik heb het even nagevraagd, maar het kan echt niet hoor.”
“Maar dan is het toch raar dat drie van uw collega’s zeggen dat het geen probleem is?”
“Ja, dat is heel vervelend. Maar ik kan in de computer maar twee eerdere telefoontjes terugvinden.”
– Dus nu maak je me ook nog voor leugenaar uit?? –
“De enige optie is het afsluiten en opnieuw aanvragen.”
“Nou, dat moet dan maar hè?”
“Goed, u heeft een maand opzegtermijn, dus wordt het per eind mei stopgezet.”
“Eind mei? Het is nu begin april. Dat is toch geen maand?”
“U had het voor het begin van de maand op moeten zeggen.”
– Argh!! Grmbl! Fmmmgh! –
Voordat ik echt begin te schelden hang ik maar op.

Vandaag haal ik de post op bij mijn oude huis. Brief van Ziggo. Of ik binnen 15 dagen na afsluiting het modem terug wil sturen. Kunnen zij intussen een nieuwe sturen naar hetzelfde adres. Want dat is efficient. Net zo efficient als de klantenservice.

6 Reacties to “Ziggo suckt, deel 325”

  1. Mark said

    Dit doet me denken aan de terreur die mijn ouders van Ziggo hebben moeten doorstaan; echt verschrikkelijk! Veel succes, and be ‘zennn’…

  2. Maz said

    Getver! Bastards! Ik werk ook bij een grote bureaucraat, maar ik maak er een sport van om tussen het kastje en de muur te gaan staan. (en mensen dan echt verder te helpen in plaats van alleen maar in de weg staan)

  3. creatiefmetquirk said

    Maz, je bent mijn held, hou dat vol! Ik heb dat ook een tijdje geprobeerd bij de Grote Blauwe Verschrikking, maar dat bleek een te log apparaat om een plekje tussen kast en muur vast te kunnen houden.

  4. Cat said

    Ik droom van mensen in call centers die daadwerkelijk weten wat ze moeten/kunnen doen…

  5. creatiefmetquirk said

    Dan kun je volgens mij nog lang dromen Cat!

Geef een reactie

