Connectie

april 15, 2009

kabelIk ben niet de beroerdste, ik wil het ook best toegeven als ik zélf eens niet zo handig bezig ben. Maar gelukkig was ik dat in dit geval tenminste niet alleen. Buurvrouw had al een tijdje een apparaat liggen om onze grr-Ziggo-grr-verbinding door de lucht te laten gaan in plaats van door een kabel. En vandaag kwam ze om morele steun vragen om hem aan te sluiten. Nou was dat aansluiten geen punt, voor we ‘wireless internet’ konden spellen hadden we het al. Maar toen.

Toen wilden we het nog beveiligen. Om te voorkomen dat ons ‘gevoelig materiaal’ zomaar voor iedereen beschikbaar zou zijn. We zijn tenslotte Manon Thomas niet. Wachtwoord ingesteld. Zo, nu even kijken of het werkt. Draadloze verbindingen opgezocht. Dat waren er best een aantal, maar die van ons stond bovenaan. Beveiligd. Hm. Dus we moeten het wachtwoord nog een keer invoeren. Ok.

Hee. Ons wachtwoord doet het niet. Moeten we dan misschien die andere code gebruiken? Nee, die doet het ook niet. O maar nu kunnen we ook niet meer online naar de help-site. Zucht. Buurvrouw en ik hebben niet zoveel geduld voor dit soort dingen. Toch zijn we al snel een half uur verder met kloten zonder resultaat eer Buurvrouw besluit het ding te resetten en het opnieuw te proberen. Daarbij tilt ze het apparaat op en kijkt op de onderkant. “O,” zegt ze: “Deze heeft een heel andere naam dan die verbinding die we net hadden!” We scrollen door het lijstje met beschikbare verbindingen en ja hoor, daar is de onze..

Het wachtwoord erop zetten hebben we nog maar even laten zitten. We zijn allang blij dat we weer verbinding hebben..

Eén reactie to “Connectie”

  1. Maz said

    Hahahaha! Duh. Heerlijk als je denkt dat je het Heus Allemaal Wel Zelf Kunt en dat je dan op zoiets sufs blijft hangen. Ik heb al eens eerder zelfstandig mijn verwarming bijgevuld, maar ik kom er nu ECHT niet meer achter hoe het moet. Vast ook iets sufs. Ik zal ook eens aan de onderkant kijken.

Geef een reactie

