Nostalgie

april 18, 2009

sinassplitWat is de lente toch heerlijk. Van alle klusjes die ik voor vandaag in gedachten had heb ik alleen het oud papier opruimen volbracht. En dat verdiende wel een beloning vond ik zelf. Dus heb ik mezelf getrakteerd op het eerste ijsje van deze lente. Ik ging naar de friettent op de hoek (beheerd door een Chinees natuurlijk, wat is dat toch met Cinezen en friettenten??) en zocht op de ijslijst naar wat lekkers. Tussen de hippe Magnums en kinderijsjes-met-verrassing vond ik mijn favoriet van vroeger: Sinas Split! Woehoe! De ideale combinatie van sinaasappel-waterijs en zacht roomijs en een formaat waar je niet meteen misselijk van wordt. Puur genieten! Die Chinees kan maar beter een flinke voorraad inslaan..

6 Reacties to “Nostalgie”

  1. Maz said

    hmmm klinkt goed. Sinas-split. Overigens zit hier vlakbij ook een Chinese snackbar op een hoek….

  2. Impa said

    Jaaaaa! Sinassplit! Zwembad! Chloorvingers! Bommetje! Klierjongens!
    En weet je wat nog genialer is? Mijn lievelingsijsje is een raketje, en die staat bij cafe Ledig Erf op de hapjeskaart. Op het terras zitten was nooit eerder ZO geniaal. Pffff, wat een opwinding, die lente.

  3. creatiefmetquirk said

    @ Maz: probeer je nog steeds te vinden waar ik woon? πŸ˜‰ Misschien ben je wel mijn buurvrouw, hahaha. Hoor je ergens Charlie Winston? πŸ˜‰
    @ Impa: Ledig Erf is sowieso geniaal inderdaad. Als ze er nou ook nog een sinas split opzetten word ik ook vaste klant.

  4. Maz said

    Ja, niet vertellen hoor. Dit is een missie. πŸ˜‰

  5. Cat said

    Aaaaah….Lang Leve de Split. Maar de Raket mag ook niet weg. De rest mocht gaan, want die mis ik niet, maar deze twee zijn gewoon te lekker. :mrgreen:

  6. […] daar zomaar een Ola-karretje op je pad! Gewoon zomaar ergens op een fietspad! Met, jawel, sinas splits […]

Geef een reactie

