Gelul in de ruimte

april 20, 2009

sterren01Vroeger wilde ik van alles worden. Nog steeds eigenlijk. Bijvoorbeeld astronome (nee niet die van de horoscopen, die andere, van de sterren). Zo heb ik een paar uur midden in de nacht met mijn verrekijkertje op straat gestaan om een maansverduistering van begin tot eind te kunnen meemaken. Terwijl ik hem krater voor krater natekende. En had ik Γ‘l mijn zakgeld gespaard voor een mooie echte telescoop. Tot ik tot de ontdekking kwam dat ik niet zo’n ster (no pun intended) was in natuur- en scheikunde. Toen heb ik uit wanhoop al mijn geld verbrast in een troost-shopping-spree.

Maar ik heb nog steeds een zwak voor de nachtelijke hemel met al zijn mysteries. Het voelt een beetje als vanuit een vissenkom naar buiten proberen te kijken. Een troebelige dan. Ik heb ook mijn favoriete sterrenbeelden. Cassiopeia, omdat ik op mijn arm een patroon van moedervlekjes heb dat er precies hetzelfde uitziet. Maar vooral Orion. Mijn held, mijn wachter, die altijd (in de winter dan toch) op me past als ik ’s avonds laat nog buiten ben. Ik ben altijd veilig als ik die brede schouders boven me zie.

Ik voelde me dan ook net een trotse moeder toen ik las dat Orion in verwachting is. Mijn vent krijgt kindjes! En meteen komt het verlangen terug. Om ergens helemaal alleen midden in een woestijn in een observatorium met een reusachtige telescoop te zitten. Om prachtige dingen te zien als dit en dit. En nieuwe geheimen te ontrafelen.

Tenslotte moet toch iemand het stokje overnemen mocht deze held het niet lang meer uithouden?

10 Reacties to “Gelul in de ruimte”

  1. Maz said

    Mijn klomp begint een beetje te kraken, breekt nog net niet. Volgens mij ken(de) ik iemand die Cassiopeia op haar arm heeft. Ik heb het in ieder geval eerder gehoord. Misschien ben jij dat wel.

  2. creatiefmetquirk said

    Ik geef het toe Maz. Ik BEN diegene. Ik ben dit blog met mysterieuze tips voor je begonnen om te testen hoe lang het zou duren voor je me zou herkennen.
    Gefeliciteerd, het is je gelukt! πŸ˜‰

    Of misschien is Cassiopeia een vrij simpel sterrenbeeld en kan de helft van de bevolking beweren dat ie die op zijn arm heeft.
    Dat kan ook. πŸ˜‰

  3. Maz said

    Ja, dat kan allemaal. Goed, ik hou er over op. Ik wilde je niet op de huid zitten, maar ik snap heel goed dat het zo overkomt. Sorry! Ik hou op.

  4. creatiefmetquirk said

    Neenee, zo bedoelde ik het helemaal niet! Ik vind het juist heel grappig. Dus ik wilde je absoluut geen steek onder water geven! Ik word juist heel vrolijk van dat soort berichtjes. πŸ˜€ Lekker blijven doen dus!
    Wie weet hebben we elkaar ook wel eens ontmoet, zou zo maar kunnen met al die anonieme persoonlijkheden op het net.

  5. Maz said

    O gelukkig maar! Ik kan me namelijk best voorstellen dat je denkt: “Get off my case!”. We komen er nog wel een keer achter. Maar nu nog niet, het gissen is veel te leuk.

  6. rudy kaals said

    Vroeger wilde ik van alles worden. Ster was er een van. Beeld eigenlijk ook wel.

  7. creatiefmetquirk said

    @ Maz: precies, ik vind het wel een mooi mysterie! Ik heb namelijk ook een beetje het gevoel dat ik jou ergens van ken, haha.
    @ Rudy: je bent al een beeldende ster op het net, dat is ook al heel wat, toch? πŸ˜‰

  8. Maz said

    Ik ben benieuwd hoe lang we dit kunnen volhouden!

  9. creatiefmetquirk said

    Heel lang volgens mij Maz, heel lang!

  10. Merle said

    Ik heb ook cassiopeia op mijn onderarm in moedervlekjes staan. Mijn opa vertelde altijd verhalen over een gevallen Koningin die ijdel en arrogant was en daarom de helft van der tijd op haar kop hing. Als herinnering dat die dingen er in het leven zelden toe doen.

Geef een reactie

