Niks

april 21, 2009

ssssh13Vandaag heb ik echt niks te melden. En als je niks leuks te zeggen hebt, zeg dan niks. Dus. Hou ik mijn mond maar. Voordat ik zinloze stukjes ga schrijven. Over hoe er vanmiddag ineens zoveel vogels om me heen waren dat ik me op de set van Birds waande. Of dat we een huisdiertje op Kantoor hadden. Een duif die steeds een takje op onze vensterbank kwam leggen in een hopeloze poging een nestje te bouwen. En dat ie daar zelf zo wanhopig van werd dat ie een zelfmoord-verticale-vlucht-duik van diezelfde vensterbank nam.

En dat, over duiven gesproken, mijn nieuwe stulpje ook overmatig door duiven bezocht wordt die gezellig in de dakgoot komen koeren. En dat ik duifjes best mooi vind eigenlijk. En eksters ook. Maar dat ik eksters altijd een beetje verontrustend vind. Omdat mijn oma altijd zei dat een ekster ongeluk brengt. In zijn eentje dan. Als het er twee zijn is er niks aan de hand. Dus elke keer als ik een ekster zie zoek ik als een malle om nummer twee te vinden.

Net als met die dikke spinnen die bij mijn ouders thuis altijd zaten. Die kwamen juist altijd met zijn tweeën. Had je eindelijk al je moed verzameld en die ene engerd doodgemept, moest je nog op zoek naar nummer twee.

Dat doet me denken aan die keer dat er een op de trap zat. Dat ik die dus van onder moest benaderen en dat er helemaal niemand thuis was om de held voor me uit te hangen. Dat ik zo hard heb uitgehaald dat ik bijna door de trap heen sloeg. En tegelijkertijd heel snel weer terugtrok voor het geval die spin ineens bedacht dat ie ook óp de vliegenmepper kon klimmen in plaats van eronder geplet te worden. Waardoor die spin dus over mijn hoofd gelanceerd werd -morsdood natuurlijk- terwijl ik met mijn ogen dicht keihard stond te gillen op de trap. Midden in de nacht. Zullen de buren leuk gevonden hebben.

Maar.

Dus.

Ik ga maar es slapen, want ik heb toch niks te melden.

8 Reacties to “Niks”

  1. Impa said

    Ik heb dan ook niks gelezen en het ook geen leuk stukje gevonden 🙂

  2. creatiefmetquirk said

    Snap ik. Als je dat wel had gedaan en gevonden had ik dank je gezegd. 😉

  3. Cat said

    Doe dat maar vaker. Zo’n beetje niks melden :mrgreen:

  4. Maz said

    Ik ben benieuwd wat er staat als je echt iets te melden hebt…. 😉

  5. rudy kaals said

    Wat een heerlijk leventje heb jij zeg.

  6. creatiefmetquirk said

    Jongens, nee, nu voel ik een enorme druk om niks meer te presteren! 😉

  7. marie-jose said

    je mag Azzy da Az wel lenen: die vreet alle spinnen op. Ik hou ‘m meestal gewoon bij de muur.

  8. creatiefmetquirk said

    @ Marie-jose: jeu, mijn eigen spinnenheld! 😀

Geef een reactie

