Ballen op de stoep

april 25, 2009

ballenKan iemand me vertellen wat de etiquette is van het omgaan met ballen op de stoep?
Vorige week liep ik aan de ene kant mijn straat uit en stuitte ik op een groepje ballen dat voor hun studentenhuis de hele stoep in beslag zat te nemen. Op een zonnige middag aan het bier. Niks mis mee an sich. Maar ik weet nog steeds niet hoe ik met zo’n groepje om moet gaan. Er is er altijd wel een bij die dan even ‘hoi’ moet zeggen. En hoe je ook reageert, het schijnt nooit goed te zijn. Meestal negeer ik het en krijg ik te horen dat ik chagrijnig ben. Maar nu dacht ik: laat ik ze een kans geven. Ik wil mijn wijk nog wel een beetje te vriend houden natuurlijk.

Ik zei netjes ‘hoi’ terug. Dat werd gevolgd door een lacherig gemompel. Dus toen ik op de terugweg weer langskwam en er opnieuw ‘hoi’ gezegd werd heb ik het maar genegeerd. Daarop volgde gemompel dat ik -jawel- chagrijnig was.

Vandaag loop ik de andere kant de straat uit, waarbij ik op een soortgelijk groepje stuit. Opnieuw zegt er een ‘hoi’ en ik doe mijn best om vrolijk hoi terug te zeggen. Waarop er achter mijn rug geproest wordt. Op de terugweg negeer ik ze maar weer maar er wordt nogmaals geproest.

Ik heb voor de zekerheid nog maar eens in de spiegel gekeken bij thuiskomst, om te zien of ik er misschien gewoon ridicuul uitzag, maar het was niet meer ridicuul dan anders in ieder geval, dus daar kan het niet aan gelegen hebben.

Dus ik weet het niet meer.
Maar ach, ze zakken er maar in.
Het kan me ook geen bal schelen eigenlijk.

5 Reacties to “Ballen op de stoep”

  1. Cat said

    Kijk. En met die laatste regel heb je de juiste strategie te pakken :mrgreen: .

  2. rudy kaals said

    Yeah! Ballen. Die verdienen onverschilligheid.

  3. Maz said

    Ballen. Ik heb een eikel om de hoek die mij spontaan uitscheldt als ik langsloop. Misschien is het Gilles de la Tourette (een andere verklaring kan ik niet bedenken) maar het is knap vervelend. Doe mij dan maar proestende ballen.

  4. marie-jose said

    ik zeg: doos pinpongballen mee op zak en bekogelen maar. Ik help graag mee!

  5. creatiefmetquirk said

    @ Marie-jose: pingpongballen komen niet hard genoeg aan. Heb je ook hockeyballen? 😀

Geef een reactie

