Drup

mei 4, 2009

dodenherdenkingZwangere vrouwen en verse moeders roepen altijd dat ze zo soft zijn geworden. Bij het minste of geringste moeten ze al huilen. Nou, dan ben ik óf onbevlekt ontvangen óf in een vorig leven moeder geweest. Of ongesteld.
Want ik zat net met een dikke brok in mijn keel naar de dodenherdenking te kijken. En vooral om het feit dat iedereen ging klappen omdat Cohen zei dat ie dit jaar extra blij was dat Be er was en je zag dat zij daar ook brok van in haar keel kreeg.

Maar ik moet zeggen: die hele noodverordening vind ik onzin. Net alsof nu, na Karst T., mensen ineens op een idee gebracht zouden zijn. ‘O hee, dat is ook een idee, een aanslag op de koningin!’ De hele bevolking staat juist vierkant achter haar. Zelfs ik en ik heb helemaal niks met het koningshuis.

Het doet me denken aan een schoolreisje naar Londen. Vlak voordat we terug zouden vliegen was er een vliegtuigongeluk op Schiphol geweest. En toen we weer veilig waren geland vroeg iedereen: ‘vond je het niet eng? Vliegen net nadat er iets mis gegaan is?’ Maar ik vond het helemaal niet eng. Want hoe vaak gebeurt het nou dat er twee vliegtuigen na elkaar neerstorten? Je zou zelfs kunnen zeggen dat je veiliger bent als het vliegtuig voor het jouwe is neergestort.

En zo is het denk ik ook in dit geval. Misschien is Be nu juist wel extra veilig. Want die ene gek in de 425 jaar die een aanslag wil plegen hebben we nu weer gehad. Dus de komende 425 jaar kan ze er weer tegen.

2 Reacties to “Drup”

  1. rudy kaals said

    Had die gast niet gewoon een taart kunnen gooien? Of een stuk peperkoek. Dat was wel voldoende geweest om aan te tonen dat die beveiliging kak was.. daar ging het toch om?

    (Sorry dat ik niet echt in de materie zit. Het is redelijk langs me heen gegaan.)

  2. creatiefmetquirk said

    Ehm, nee, volgens de laatste berichten ging het er meer om dat ie teveel blowde en het allemaal niet meer zag zitten en dus maar ‘iets geks’ ging doen.
    Maar inderdaad, taart gooien is beter!
    Maar je hoeft geen excuses aan te bieden hoor, ik zit ook niet in de Berlijnse materie. 😉

Geef een reactie

