Nou ja!

mei 5, 2009

omaLoop ik daar, nietsvermoedend en bijna fluitend (wat een aardig unicum is voor mij) vanmiddag de roltrap van het station af. Genietend van de rust. Midden in de spits en maar zo weinig mensen. Alleen dat oude vrouwtje op de roltrap. Rustig stap ik naar beneden op de draaiende treden. Wanneer ik op gelijke hoogte ben met het oude vrouwtje, die ik voorzichtig probeer in te halen, hoor ik ineens een luid gekras. “De looptrap is daar hoor!”
Looptrap?

 

Het gekras blijkt de stem van het oude vrouwtje te zijn.
“Sorry?” vraag ik.
“Dit is de roltrap, de looptrap is daar!”
Verbijsterd kijk ik het vrouwtje aan. Noch haar, noch de spulletjes die ze bij zich draait, heb ik aangeraakt. Ik heb rustig gelopen, dus haar niet opgejaagd of aan de kant gedrukt. In mijn hoofd ben ik nog aan het zoeken naar wat ik fout kan hebben gedaan.

Maar ik kan niks vinden! Ik word boos. Er is toch zeker geen regel dat je stil moet blijven staan alleen omdat je op de roltrap staat?!

Maar dan krijg ik medelijden met het woedende oude vogeltje. Ach vrouwtje, wat zul jij een zwaar leven hebben. Als je je al zo druk moet maken om een lief meisje dat je voorzichtig passeert. Die loopt op de roltrap in plaats van op de looptrap. Wat een verbittering. Geen wonder dat je zo klein geworden bent.

7 Reacties to “Nou ja!”

  1. Cat said

    Maar, maar, maar…waarom rolde dat vrouwtje dan niet van de trap? Foei, foei, alleen maar stáán op een ROLtrap. Tsssssssss. En pfffrt.

  2. Maz said

    Ja maar wist je dat niet? Rollen op de looptrap is ook ten strengste verboden.

  3. Jeroen said

    Om over trappen op de rolloop maar te zwijgen.

  4. Impa said

    Zo is het maar net, Quirk. Mooie, zachte blik op de boze wereld.

  5. guronaqi said

    Oude mensen ten voeten uit, als je het mij vraagt. Mijn oma beklaagde zich vorige week over een oude man die bij de plaatselijke supermarkt een parkeerplaats voor gehandicapten in beslag nam. Niet verwonderlijk, vond ik, want hij liep met krukken. Erg raar, vond mijn oma, “want ja, hij kan toch nog lopen? Kom op zeg, als je dáárvoor toch al zo’n parkeerplaats mag gebruiken!”. Ja oma, zeur maar lekker door. Van oude menschen, de dingen die voorbijgaan…

  6. creatiefmetquirk said

    @ Cat: hahaha, briljant!! Waarom ben ik dáár nou niet opgekomen!

Geef een reactie

