Vroeger

mei 6, 2009

fimoWat nou, CREATIEF met quirk? Mijn creativiteit beperkt zich tegenwoordig tot het witten van de keuken en een creatieve boekhouding. Mijn dummy’s liggen nog steeds met blanke pagina’s te wachten op de ideeën waar ik ze mee zou vullen. Mijn schilderspullen zitten in een krat waar meer stof op zit dan verf in. En mijn camera zit braaf elke dag in mijn tas maar komt er zelden uit.

Nee dan vroeger. Was ik supercreatief. Maar dan ook echt goed hè, op z’n Pipoos zeg maar. Met mijn tante, die zelfs nog een hobbyboekje uitgebracht heeft. Samen dingen natekenen uit het Elfenboek, theezakjes-kaarten maken en natuurlijk driedimensionale kaarten met siliconen. Maar vooral fimo-klei-poppetjes. Dat was toch wel je van hèt zeg maar. Met haar van boa, waar je dan de hele poppenbeurs voor afgezocht had. Kwam je keitrots thuis met roze fluff.

Ja, het gaat hard achteruit met mijn creativiteit…

4 Reacties to “Vroeger”

  1. Maz said

    Volgens mij komt dat vanzelf weer goed. Het moet weer gaan stromen. Misschien zitten daar nu praktische zaken zoals witten en boekhouding in de weg. In mijn ervaring gaat het vanzelf wel weer jeuken en ben je niet meer te stoppen.

  2. guronaqi said

    Dat doet me denken aan de maandagmiddagen waarop ik thuis kwam van de basisschool en mijn grootmoeder en favoriete tante al met mijn moeder aan de keukentafel op mij en mijn zusje zaten te wachten, compleet met kleurpotloden en stiften in de aanslag. Kleurplaten inkleuren met z’n allen, wat was het leven toen toch simpel…

  3. creatiefmetquirk said

    @ Maz: ja je hebt wel gelijk denk ik. Maar misschien is het ook een kwestie van gewoon doen en dan komt het vanzelf op gang.
    @ guronaqi: ja briljant toch? Kopje thee en een koekje erbij en genieten maar.

  4. Cat said

    Hoezee, Fimo! Ik maakte er vooral kerstboomhangers en oorbellen mee. Zit nu wel eens vol verbazing (of is het: verbijstering?) te kijken naar wat ik toeh in elkaar prutste. Hier komt er ook weinig meer van. Ben wel ‘creatief met puberbreinen’. Da’s ook wel wat. Euhm. Nouja. Wie weet. Wat ’t ooit nog wordt.

Geef een reactie

