Rust

mei 20, 2009

leegutrechtStarend uit het raam laat ik mijn blik glijden over de huizen om me heen. Op de eerste verdieping staat een jongen in een glanzend roze jurk. Met een hoedje op. Rondjes te draaien. In slow motion, lijkt het. Een blije travestiet? Mijn blik glijdt verder. Jongens die lachend foto’s van hem maken. Studentenhumor.

De markt is al bijna verlaten. Stalletjes worden afgebroken, iedereen zoekt zijn huis weer op. Een dikke hommel zweeft voorbij. Ik slof verder.

Over de stoep loopt een oude rooie kater. Zijn botten zichtbaar door zijn niet meer zo dikke vacht. Hij duikt schichtig een steegje in als ik voorbij wandel. Twee meisjes hangend op een bankje in het park. Losse haren, bungelende benen. Loom en onbezorgd.

“Ik zou niet in een stad als deze kunnen wonen,” zei ze. “Veel te druk.”
Met mijn vrijdaggevoel al op woensdagmiddag begrijp ik dat niet.

Eén reactie to “Rust”

  1. rudy kaals said

    Heerlijk! Ik begrijp precies wat je bedoelt!

Geef een reactie

