Discipline please!

mei 21, 2009

disciplineThuiswerken.
Het klinkt zo heerlijk.
Een beetje kunnen uitslapen, even kunnen pauzeren op het balkon, snacks volop aanwezig..

En afleiding.
Dat ook.
Vriendjes maken op facebook en twitter (want ik wil natuurlijk niet overkomen als een kneus zonder vrienden).
De afwas.
Een goed boek waarvan je bést nog even een hoofdstuk uit kunt lezen.
Even wat mailtjes afhandelen.
Dansen op je lievelingsplaat.

En voor je het weet ben je drie uur verder.
En ach, is het eigenlijk wel tijd om te gaan eten.
Even wat blogjes lezen.
Er zelf een schrijven.
Vanavond verder werken dan maar.

O shit! Bijna vergeten dat ik vanavond met Chef en Tattoo Girl een drankje zou doen.
Morgen maar verder werken dan.
Want ach, vandaag was toch een feestdag en íedereen was vrij.
Dus mag jij ook best.
En het is niet alsof je helemaal níets hebt gedaan vandaag.
Alleen niet zoveel..

Morgen ga ik hard werken. Echt.

5 Reacties to “Discipline please!”

  1. Cat said

    Waahaa…ja. Zeer herkenbaar. Ik zal het dus ook zeker niet gaan missen, als ik dadelijk vrijwel helemaal niet meer thuiswerk (doe het nu nog een beetje…en het patroon is nog hetzelfde als vijf jaar geleden, toen ik begon. Zo’n beetje precies zoals jij het beschrijft…)

  2. creatiefmetquirk said

    Echt? Shit, en ik maar denken dat daar vanzelf wel routine in komt.. Haha. Uiteindelijk heb ik donderdagnacht gewerkt. Dan is er in ieder geval minder afleiding, ’s nachts. 😉

  3. rudy kaals said

    procrastinatie ja. Een ziekte onzer tijd.

  4. rudy kaals said

    Zag trouwens van het weekend een gast met een t-shirt met de teks:

    “Procrastination – leaders of tomorrow”

    🙂

  5. creatiefmetquirk said

    @ Rudy: Hahaha, humor! 😀

Geef een reactie

