Na zonneschijn..

mei 25, 2009

Komt regen! Heerlijk hoe je al ruim voor de eerste druppels op je ruit tikken de bui kunt ruiken.

Ik verheug me nu al op het stevige onweer dat er zo te zien aankomt.

DSC00752DSC00758

 

 

 

 

 

 

 

 

Vroeger kroop ik op de vensterbank als het onweerde. (Ja toen was ik nog smal genoeg om op de vensterbank te passen.) Zat ik tegen het raam aangeplakt zo min mogelijk te knipperen. Zodat ik geen enkele bliksemschicht hoefde te missen. Tot mijn moeder binnenkwam om me bij het raam weg te halen. Omdat ik anders misschien wel geraakt zou worden.

Gelukkig zijn hier bliksemafleiders genoeg.
Kan ik lekker blijven zitten. 😀

7 Reacties to “Na zonneschijn..”

  1. rudy kaals said

    Dat deed (en doe) ik ook! En ons mam vond dat nooit zo leuk, omdat bij hun op de boerderij drie keer de bliksem ingeslagen is toen ze klein was.. achja, die moeders. Hier zou het vanavond ook los moeten gaan. Gelijk de hemel boven mij, zal in mij de spanning opladen tot het geweld losbarst. Vet!

  2. creatiefmetquirk said

    Nou Rudy, hier was het geweld behoorlijk en recht boven mijn hoofd! Hoop dat jij er net zo van genoten hebt.

  3. Maz said

    Jaaaaah!!! Mooie luchten! Gaaf was het vannacht, he? Wham! De regen naar beneden. Klabam! De donder. Super.

  4. rudy kaals said

    Nee, in plaats van vanavond, begon het zojuist in mijn pauze te onweren. Eerst langzaam en daarna ineens keihard met gigantische druppels waarvan ik er ongeveer twaalf nodig had om helemaal zeiknat te worden. Toen ik thuis aankwam stond er een bord warm eten voor me klaar. Kartoffel mit Quark und Leinöl. Een gerecht uit de streek. Ik plaatste mij op het balkonterras en smulde van het eten en van het natuurgeweld.

  5. creatiefmetquirk said

    @ Maz: jazeker, vooral vanonder een schuin dakraam. 😀
    @ Rudy: Dus het heeft er zo’n 10 uur over gedaan om bij jou aan te komen. Is de trein toch sneller. 😉

  6. Lora said

    Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik een angsthaasje ben. Mijn fantasie vult zich na het zien van de eerste flitsen en het horen van de eerste donders met allerlei doemscenario’s over vuurballen, geraakte mensen. Ook vannacht zat ik veilig en ver weg van het onweer. Op de toilet. Ooit hoorde ik namelijk iemand op tv vertellen dat dat de veiligste plek schijnt te zijn. En ja hoor. Overleefd!

  7. creatiefmetquirk said

    @ Lora: Hahaha, held! Ik hoorde ook eens dat douchen tijdens het onweer gevaarlijk is. Durfde ik toen ook even niet meer.
    Maar da’s lang geleden hoor.

Geef een reactie

