Beauty’s a bitch

mei 26, 2009

hakjesWie mooi wil zijn moet pijn lijden. Dat ontdekte ik vandaag toen ik besloot weer eens mijn hakjes aan te trekken. ‘Tis tenslotte lente, dan worden dat soort dingen van je verwacht. Je moet toch wat aan onder die kittige jurkjes.
Niet dat ik er een kittig jurkje bij aan had.
Ik was immers nog maar aan het oefenen. Dat is niet genoeg voor kittige jurkjes.
Kittige spijkerbroeken met kekke shirtjes daarentegen, dat werkt prima.

Bovendien had ik gisteren al een kittig jurkje aan.
Met slippers.
Het is niet elke dag feest.

Enniehoe.
Was ik slim genoeg geweest om mijn hakken hansaplastisch voor te bereiden, mijn kleine teentjes had ik over het hoofd gezien. Dat krijg je met kleine teentjes.
Die hadden het dan ook zwaar te verduren.

Maar omdat niets er dommer uitziet dan een vrouw met hakjes waar ze niet op kan lopen stapte ik dapper verder. Alsof er niets aan de hand was. Tot ik op Kantoor aankwam. Een kwartier later. Want o ja, dat is een kwartier lopen vanaf het station. Niet de beste manier om je hakjes weer te laten wennen.
Nou ja. Je voeten dus. Aan je hakjes.

Eenmaal op kantoor bevrijdde ik mij met een iiiiiaaaaooee-verzuchting van mijn zwarte kwelgeesten. Uit mijn tas trok ik hansaplastische nazorg.
En slippers.

Want ja. Ik ben niet helemáál op mij achterhoofd gevallen.
Ik had de malaise wel voorzien natuurlijk.

Wat ik dan weer niet had voorzien was dat het op de terugweg zou regenen.
En best wel koud zou zijn.

Liep ik alsnog voor lul.

8 Reacties to “Beauty’s a bitch”

  1. Marianne said

    Aaaaah, oeeeeehh. ojééé…..leef helemaal met je mee…en dan staat er bij jou nog niet eens “gewicht” in je kekke schoentjes…pfffffffff

  2. Maz said

    Ik neem mij regelmatig voor om hakken aan te doen, maar besluit toch steeds weer het maar niet te doen. Precies daarom. Zucht. Wat hebben wij het toch moeilijk….

  3. creatiefmetquirk said

    @ Marianne: ja je zou denken dat dat helpt, maar helaas!
    @ Maz: ja meestal vermijd ik het ook. Gelukkig zijn sneakers tegenwoordig ook erg kek. 😉

  4. Nicoleke said

    Wat schrijf je toch geweldig.
    Kijk al een tijdje hier.

    Keep on going (op slippers of hakken, whatever)!

  5. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: Hee naamgenootje! O shit, daar gaat weer een stukje anonimiteit. Dankjewel! Ik ga er van blozen. 🙂

  6. marie-jose said

    tipje: schoenen (met spits neusje) en hakjes altijd een maatje groter kopen. Dan kun je er zo’n fijn zooltje inleggen en heb je nergens last van 😉

  7. creatiefmetquirk said

    @ Marie-Jose: ja nee dat zit er dus al in. Maar dat helpt dus niet.
    Ik heb gewoon tere voetjes.
    Of poezelig, zeg ik liever. 😉

  8. […] aan heeft. Gewoon blote voeten. In een plasje. Op het station. Ik vraag me af of ie misschien ook krappe schoentjes aan heeft gehad maar zijn slippers vergeten is. Het rare is dat ie wél een paraplu bij zich had. Ja mensen, dát is het rare… Dus wat, hij […]

Geef een reactie

