Niet doen

mei 27, 2009

kantoorspeelset1Ik schrijf niet over mijn werk. Want het zou zomaar eens kunnen dat collega’s en chefs hier ook komen lezen. En dan zou het toch lullig zijn als die hier geuite frustraties verkeerd worden opgevat.
Je kent het wel.
De frustratie van een log bureaucratisch apparaat waar je maar niet doorheen kunt breken. Van de tergende traagheid van de apparatuur.
(Da’s trouwens een mooie voor Suske en Wiske: Suske en Wiske en de tergende traagheid.
Voor de filosofische uitgave dan.
Ik vraag me af hoeveel mensen bij alliteratie meteen een Suske en Wiske associatie hebben.
Ik wel dus, blijkt.)

Van die collega die de ballen verstand heeft van wat ie moet doen en daarmee jou ongelooflijk hindert wat irritant is maar waardoor je vandaag wel lekker vroeg naar huis kon.
Daarover dus.
Daar moet je als verstandig logger dus gewoon niet over schrijven.

5 Reacties to “Niet doen”

  1. Britje said

    Wat dacht je van Suske en Wiske en de loslippige logger???

  2. rudy kaals said

    Juist! Werk, schwerk! Al moet ik bekennen dat ik er ooit wel over heb geschreven.. maar dat is alweer van 2 april. Een eeuwigheid geleden.

    En Suske en Wiske zijn geweldig! Een vriend schreef korte verhalen met soortgelijke titels, bolstaand van de alliteratie. Lachuh!

  3. Nicoleke said

    Soms wil ik het heul graag. Maar ik doe het niet.
    Schrijven over werk.
    Er gebeurd genoeg.
    Maar er lezen er ook genoeg mee.

    Niet doen dus.

  4. creatiefmetquirk said

    @ Brit: hahaha, die is ook leuk!
    @ Rudy: leuk, alliteratieverhalen! En 2 april voelt alweer als een jaar geleden.
    @ Nicoleke: Precies. Daarom. Doe’k dus ok nie. 😉

  5. Lora said

    Quirk is op haar Qui-vive!

Geef een reactie

