Roze, Eddy en Focus

juni 1, 2009

hoedjes(1)Pinksteren betekent Pinkpop. Niet dat ik daarheen ga hoor. Dat kan niet. Ik ben was Lowlands-ganger. Dan kan je niet naar Pinkpop. Daar hangt een soort rivaliteit aan vast. Pinkpop is veel te commercieel. ‘Wij’ zijn van de alternatieve muziek, het nog onontdekte. Bovendien, die domme roze hoedjes. Daar wil je natuurlijk niet dood mee gevonden worden.

Overigens heb ik het een keer wel bíjna gedaan. Naar Pinkpop gaan. Stond ik op zaterdagavond in de kroeg me met een vriend af te vragen waarom we niet gegaan waren. Dus zijn we midden in de nacht in zijn auto gesprongen en op weg gegaan. Hebben we zelfs op het parkeerterrein gestaan. Maar toen kon ie niet snel genoeg vinden waar we een kaartje konden halen naar binnen konden. Zijn we maar weer omgedraaid. Kon ik om 7 uur ’s ochtends mijn vader uit zijn bed bellen (op zondag dus) om mijn sleutel weer op te halen. Die had ik daar in de bus gedaan zodat hij de kat eten kon geven. Was ie héél blij mee.

Dus geen Pinkpop voor mij. Maar toch vind ik het altijd wel leuk om er op tv wat van mee te pikken. Ook zo met festivals als Reading en T in the Park. Dus zapte ik net even voorbij de top 10 van 40 jaar Pinkpop. De nummer 1 was erg voorspelbaar: het  legendarische Eddy Vedder moment. De sprong van de dolly. Waarbij me nu pas opviel dat ie een Tivoli shirt aan had. Mijn oude baas! Ook al was het shirt vast niet van de club, ik voelde meteen een band tussen mij en Eddy. Dat is natuurlijk nooit verkeerd. Een band met Eddy. Zeker niet de Eddy van 1992. Daarna werd het toch een stukje minder. Of meer, eigenlijk.

Maar verrassender voor mij was de nummer 5. Niet dat de Foo Fighters een verrassing waren. Maar wel wat ze speelden. Ik word altijd wel blij van dit bandje, maar nu verrasten ze uiterst aangenaam met een cover van dit nummer:

Briljant! The best of both worlds. Deze wereldwijde klassieker heb ik zowaar nog op vinyl. En ik kan niet wachten tot ie op Guitar Hero komt! 😀

Eén reactie to “Roze, Eddy en Focus”

  1. […] een briljant nummer. En dus wil ik nu even zeggen, voordat iedereen het tof vindt, dat ik dat een geweldig nummer vind! Al jaaaaaren! En het bewijs daarvoor vindt u in mijn […]

Geef een reactie

