Seizoensverwarring

juni 7, 2009

herfstIk ben in seizoensverwarring. Ik betrapte me er dit weekend op dat ik dacht: ‘oh maar dat geeft niet, want het is toch al bijna herfst.’ (Vraag me niet wat de voorafgaande gedachte dan was die leidde tot de conclusie ‘het is toch bijna herfst’. De Altzheimer begint aardig in te kicken mensen. Ik vraag me sowieso af op welke vraag het antwoord zou kunnen zijn ‘het is toch bijna herfst’. Ik heb geen zomerkleren?)
 Ennieweeeee.. Bijna herfst??? De zomer moet nog beginnen!

 

Maar ja, dat krijg je ervan. Waarvan? Van eerst een paar dagen heerlijk zomers weer met het klassieke beeld van enthousiaste ballonvaarders die in clubjes over de stad zeilen:

DSC00798

En als het dan daarna ineens het hele weekend grijs en grauw en nat is:

DSC00804

dan denk ik dus meteen dat de herfst al op de stoep staat. Blijkbaar. Het ging zelfs zo ver dat ik al mijn ‘het is winter en ik heb immuunsysteemversterking nodig’ kostje ging koken. Dampende Thaise kippensoep:

DSC00800

Gelukkig klaarde het vandaag ook weer heel snel op na de regen. Zo snel zelfs dat er een raar effect achterbleef:

DSC00812

Of misschien had dit niks met het weer te maken en woedde er in Utrecht een enorme brand waar ik niks van meegekregen heb. (Behalve de rook dan dus.)

O shit. De Altzheimer manifesteert zich ook nog op ander gebied. Waarom vergeet ik toch altijd dat ik de was nog op moet hangen?? Op deze manier wordt het een typisch bijna-middernachts-traditie.. En het bed moet ook nog opgemaakt worden bedenk ik me net. g#@-censuur!-kl&$*zooi!

Ik ga maar even aan de slag mensen..

4 Reacties to “Seizoensverwarring”

  1. Marianne said

    Hahaha, misschien een begin van een “burnout”..? Vandaar dan ook die rookwolken…..
    Diep ademhalen dan maar en bedenk, morgen komt er – zeer waarschijnlijk – weer een dag, joh!

  2. knofje said

    Is niet leuk. Is herkenbaar. Maar ik heb het zelfs al met de week. Begin van het weekend denk ik ‘wanneer zal ik weer eens werken’ begin van de week benen in de lucht en ‘ aaaah weekend’. Nope, geen verstrooidheid bij mij.
    Die regen is trouwens ook goed voor de seizoensontregeling 😉

  3. Cat said

    Als de rook om je hoofd is verdwenen….

  4. creatiefmetquirk said

    @ Marianne: en ja hoor, hij was er gewoon, die volgende dag.
    @ Knofje: dat heb ik inderdaad ook, maar gelukkig ook andersom. Dat ik donderdagmiddag dan ook ineens pas bedenk: verrek, ‘tis alweer weekend! Als een spontane verrassing. 🙂
    @ Cat: .. dan regent het weer. 😉

Geef een reactie

