Quirk+

juni 9, 2009

voetjesNaast me op het station staat een man. Geen bijzonder type, halfgeschoren, sjekkie rokend typje, categorie ‘zelfs die midlife crisis hielp er niet meer aan’ zeg maar. En toch is ie nog quirker dan ik. Hij heeft namelijk geen schoenen aan. Op het station. En niet eens dat ie dan wel sokken aan heeft. Gewoon blote voeten. In een plasje. Op het station. Ik vraag me af of ie misschien ook krappe schoentjes aan heeft gehad maar zijn slippers vergeten is. Het rare is dat ie wél een paraplu bij zich had. Ja mensen, dát is het rare… Dus wat, hij houdt wel van natte voeten maar niet van een nat hoofd?

Hij staat er ook heel casual bij, alsof er niks aan de hand is. Iedereen om hem heen doet ook zo. Alsof hij niet Raar is. Ik vraag me af of ik soms de enige ben die het ziet. Ik krijg de neiging om een foto van hem te maken. Van zijn voeten dan. Niet omdat ie nou zulke mooie voeten heeft. Meer als bewijs dat ie er écht was. Maar ik durf niet. Je weet immers maar nooit met die geen-schoenen-dragende-mannen. Voor je het weet lok je een psychotische aanval bij ze uit of zo. Misschien zijn die blote voeten nog wel het enige dat hem aardt op dit moment. Ik vind bijna dat ik het zelf ook maar es moet proberen. Misschien is het wel heel bevrijdend.

Juist als ik mijn schoenen uit wil gaan trekken rolt de trein het station binnen. Ik volg de man een coupé in. Voor me op de grond spookachtige natte voetafdrukken. Ik wil bijna dààr dan maar een foto van maken. Maar dat durf ik ook niet. De trein zit vol en dan vinden mensen me vast Raar. Gaan ze thuis vertellen over de Man Met De Blote Voeten die steeds achtervolgd werd door het Meisje Dat Foto’s Van Zijn Afdrukken Maakte.

Ik voel me een watje. Maar ik ben tenminste niet de enige quirk.

7 Reacties to “Quirk+”

  1. Brit said

    Neeee, dat niveau van quirkiness heb je nog lang niet behaald!!! Ben je ‘m trouwens niet gevolgd om te kijken waar ie thuis hoort???? Moet niet zo moelijk zijn met die afdrukken…

  2. creatiefmetquirk said

    Nou dat probeerde ik dus, maar toen de trein weer gestopt was trok ie ineens een sprintje en zijn voeten waren al opgedroogd..

  3. Nicoleke said

    Ben nu wel benieuwd wat het verhaal achter die man is…

  4. Door said

    Jakkes, wat een raar type. Een echte vetkees zou Nicoleke zeggen. (via haar log kom ik hier!)

  5. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: ja he, ik ook. Ik wilde ook echt achter hem aan, maar hij was me te snel af.
    @ Door: welkom! Altijd leuk, nieuwe gezichten. 🙂 Hij was inderdaad type vetkees, maar dan wel een schone. Voor een vetkees.

  6. rudy kaals said

    tsja, die zie ik hier ook weleens lopen. Best moedig. Met al dat glas op straat enzo.

  7. creatiefmetquirk said

    @ Rudy: ja en tussen al die mensen met schoenen in de spits. Hou je je zolen heel dan ben je je tenen kwijt.

Geef een reactie

