Where everybody knows your nahahame

juni 10, 2009

cheers01Maandag was ik met Mooimeisje in mijn stamkroeg. Nou ja, stamkroeg. Hoe stam is iets nog als je er twee keer per jaar komt? Wat mij betreft nog heel, als het nog vertrouwd voelt. Net zoals die andere kroeg met een B. Eigenlijk is die andere technisch gezien nog stammer trouwens, daar kom ik immers wel drie keer per jaar. U ziet het mensen, ik ben nog ontzettend jong en wild enzo. Overigens hebben de twee kroegen wel wat van elkaar weg. De één is de thuishaven voor mislukte muzikanten, de ander voor mislukte theatermakers.

Hoe dan ook, ik zat daar reuzegezellig met Mooimeisje bij te kletsen, want dat was alweer veel te lang geleden. Van de oppervlakkigheid van de koetjes en kalfjes doken we de diepte in van familierelaties en de psyche van de mens. En midden tussen dat alles had ik ineens een waarachtig Cheers-moment! Er kwamen zomaar allemaal fijne vrienden de kroeg in druppelen die me vol enthousiasme begroetten. Mijn knuffeldosis voor deze week dag heb ik wel weer gehad.

Om heel eerlijk te zijn was het weliswaar niet helemáál toevallig dat ik die fijne mensen daar tegenkwam. Elke maandag is namelijk Tikkemaandag. Hoe zegt u? Grote vriend James First heeft dit initiatief in het leven geroepen. Elke maandag wordt er goed geproost ( = glaasjes aangetikt = tik-em-aan-dag op maandag = tikkemaandag). Waarom op maandag? Omdat mensen die in de horeca werken dan zelf niet hoeven te werken. En ze de volgende dag (zoals elke dag) lekker uit kunnen slapen.

Maar of het nou toeval was of niet, ik voelde me intens geliefd en had de hele weg naar huis ‘where everybody knows your nahahame’ in mijn hoofd. Jammer alleen dat ik niet uit mocht slapen.

7 Reacties to “Where everybody knows your nahahame”

  1. Nicoleke said

    Cheers!
    Heerlijk, zo’n avondje…

  2. rudy kaals said

    Achso.. dat deden wij dus ook toen ik nog in de kroeg werkte. Tikkemaandag. Prachtig!

  3. Maz said

    O ahaa, daarom ga ik nooit naar de B. Ik ben nog niet mislukt als theatermaker…;-)

  4. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: ja, doe mij er nog maar een!
    @ Rudy: wie weet heb jij James First wel geïnspireerd!
    @ Maz: key words Maz: nóg niet. 😉 Maar het is vast ook heel leuk daar als succesvolle theatermaker heen te gaan en ze allemaal de ogen uit te steken.

  5. Maz said

    Inderdaad, nog niet. En zo succesvol ook niet hoor. Gewoon nog niet mislukt.

  6. Cat said

    Ha, dat leek me altijd zo mooi…een stamkroeg hebben. Desnoods voor drie keer per jaar. Maar ik haal het gemiddelde van één keer niet eens. OMdat het er niet van komt. Ik vrees dat ik geen stamkroegmeisje ben en nooit zal zijn…snif.

  7. creatiefmetquirk said

    @ Cat: stamkampeerplekje lijkt me anders ook heerlijk hoor!

Geef een reactie

