Doos met gezichtjes

juni 11, 2009

doosZo noemt Mam me nog wel es. Doos met gezichtjes. Maar dan wel op een lieve manier hoor. Is vast net zo liefhebbend als Muppetlolly. Zo noemde De Manager me regelmatig. Zette ie zijn wijsvinger onder mijn kin en riep heel blij: Muppetlolly! Heul sexy voelde ik me dan. Maar over gezichtjes gesproken: de mens heeft van nature de neiging overal gezichten in te zien. Zeggen ze. Ik heb dat in extreme mate volgens mij. Ik zie ze altijd overal.

Zoals dit overduidelijke geval dat ik altijd de hele reis aan zit te staren als ik met de trein naar Berlijn ga:

DSC00299

Een soort kruising tussen Bert en Ernie, vind ik zelf. En deze, die je overal tegenkomt natuurlijk:

DSC00828

Een tekenfilm-kuikentje met een schuin bekkie, als je het mij vraagt. Maar het kan ook een stuk subtieler. En luguberder misschien. Zoals deze:

DSC00866

Een beetje een mismaakt gezichtje met een overgroeid rechteroog dat om een hoekje gluurt.

In mijn oude huis zat een marmeren vloer. Daar zaten wel 100 gezichtjes per vierkante meter in! 

Maar verder ben ik heel normaal hoor… Doos ziet gezichtjes dus.

7 Reacties to “Doos met gezichtjes”

  1. Marianne said

    Hahaha, ik zeg wel doos-je met gezichtjes hoor….klinkt al liever hè.
    Dat van die trein herken ik wel…heb ik ook nog op zitten kijken…!
    Kun je vanuit jou raam ook het gezicht van de maan zien…;-))

  2. creatiefmetquirk said

    Jazekers. Maar die is meestal te ver weg om goed op de foto te zetten. 😉

  3. rudy kaals said

    Dat herkennen van gezichten. Dat valt te verklaren als je je wat beter verdiept in de Gestaltpsychologie. Ik zal er niet teveel over uitweiden.

    … ik heb het ook!

  4. Stéphanie said

    Wat grappig. Nu ik het lees en zie, denk ik ‘ja, daar zit wel wat in’ maar normaal gesproken valt het me (bij deze dingen) helemaal niet zo op.
    Wat ik mij vooral afvroeg: heb je die eerste foto nou speciaal gemaakt omdat je het op een gezichtje vind lijken, of heb je hem op internet gegoogled…?

    Groetjes,

  5. creatiefmetquirk said

    @ Rudy: ga ik me es in verdiepen!
    @ Stéphanie: de doos komt van internet, de andere zijn mijn foto’s. Viel nog niet mee daar een scherpe foto van te maken in een wiebelende trein trouwens (is dus ook niet helemaal gelukt).

  6. Impa said

    Prachtig! Daar is een hele website van. Duitstalig, probeer hem maar eens te googelen. Zo ben ik Homer Simpson ooit tegengekomen in het bos. Levensgroot op een boomstam, je schrikt je wezenloos… Hij leek echt sprekend.

  7. creatiefmetquirk said

    @ Impa: Leuk! Die ga ik zoeken. Boomstammen doen het inderdaad ook heel goed, op gezichtengebied. Maar Homer ben ik helaas nog niet tegengekomen.

Geef een reactie

