Alice in konijnenland

juni 12, 2009

alice_in_wonderlandIk voel me altijd een beetje Alice in Wonderland als ik van en naar Kantoor ga. Dat is niet (helemaal) omdat het er surrealistisch aan toe gaat op Kantoor, maar omdat er zoveel konijnen zitten. En het liefst zou ik ze achterna duiken naar een wereld met krimpdrankjes, groeikoekjes, rare hoedenmakers en enge koninginnen. En fluffy witte konijnen natuurlijk. Helaas duiken deze beestjes gewoon de bosjes in. Niks mysterieuze duiken in het diepe. En mooi niet dat ik de bosjes in ga duiken dus. Ik bedoel, een diepe duik in de duistere modderige aarde oké, maar met takjes en blaadjes in mijn haar op mijn werk verschijnen, dat kan natuurlijk niet!

Maar hoewel ze me niet meeslepen naar een sprookjeswereld maken ze toch elke dag mijn dag een stukje mooier. Want ze zijn zo schattig! Dus op de heen- en terugweg toveren ze wél steeds een glimlach op mijn gezicht. Deze bijvoorbeeld zit elke dag met zijn vrouw (of misschien is dit de vrouw) bij de tennishal:

DSC00815

En deze zit altijd alleen (aaah, zielig) bij de parkeerplaats:

DSC00816

En dan hupt ie heel snel weg met dat witte staartje in de lucht als ik eraan kom. Té cute!

Maar niet alleen bij Kantoor stikt het van de konijnen hoor. Ze zijn hier misschien wel wat zichtbaarder, maar heel Nederland stikt ervan volgens mij. Let er maar eens op als je in de trein zit; in nagenoeg elk weiland zit er wel een.

Of misschien zie ik naast gezichten ook wel overal konijnen.

6 Reacties to “Alice in konijnenland”

  1. rudy kaals said

    Haha! Ik zag in Nederland ook overal konijnen. Heb er hier nog geen een gezien. Wel een vos.. maar dat is niet wat jij bedoelt he?

  2. Maz said

    Konijnen, hazen, reigers, buizerds. Ik zou bijna alleen daarom de hele dag in de trein gaan zitten.

  3. creatiefmetquirk said

    @ Rudy: een vos is nog veel cooler! Die heb ik nog nooit gezien. Mijn vader wel, die ziet ook altijd hertjes.
    Laatst zat ik in de trein door Gelderland toen ik dacht: ‘wat stom dat ik nooit een hertje zie onderweg, hier zouden er toch genoeg moeten zitten?’ Nog geen seconde later staat er een hertje, echt prototype bambi-mama zeg maar. 🙂
    @ Maz: haha, dat zijn inderdaad exact de dieren die ik ook altijd zie. Plus laatst een hertje dus. Vooral reigers zijn er ook echt veel inderdaad.

  4. Stéphanie said

    Hey,

    Wat leuk om je blog te lezen. Zijn dit de konijntjes in Houten? Het klopt inderdaad dat er rond het Citadel veel konijnen zitten. Gisteravond kwam ik bij een wandeling door de wijk ook ineens 4 konijntjes tegen 🙂

    Nog een fijn weekend,

    Stéphanie

  5. creatiefmetquirk said

    @ Stéphanie: Hee hoi! Ja die zijn uit Houten. Superschattig die beestjes! Jij ook nog fijn weekend!

  6. […] het feit dat ik nooit op de tijd let. Of dat ik onderweg naar het station teveel afgeleid word door konijnen. Hoe dan ook, ik moet dus vaak zo’n tien minuten wachten op het station. Dat vind ik niet […]

Geef een reactie

