Wegwezen

juni 18, 2009

natuur1O ménsen, wat heb ik toch behoefte aan vakantie. Serieus. Het is niet zo dat ik per se even niet wil werken, in tegendeel, ik neem er steeds meer werk bij. Maar ik heb een enorme onrust in mijn lijf. Ik moet wég. Naar bossen, zee, bergen, wat dan ook. Plekken waar mensen een andere taal spreken. Even uit mijn eigen wereldje stappen. Om me heen is iedereen ook met vakantieplannen bezig, dat steekt aan!

Gelukkig zit ik vandaag over twee weken in Londen, maar ik ben benieuwd of een weekend daar mijn honger naar ‘weg’ kan stillen. Londen is super en fantastisch, maar het is wel een stad natuurlijk. Dus mijn shot natuur heb ik dan nog niet gehad. Elke keer als er in mijn buurt gras vers gemaaid is loop ik te snuiven als een idioot, omdat ik al dat groen in mijn binnenste wil zuigen. Overal moeten de ramen zo ver mogelijk open, om de hemel in mijn huis te halen. Het liefst wil ik ergens in het gras rollen, onder de schaduw van grote bomen lopen, over water uitkijken en niet kunnen zien waar het ophoudt.

In plaats daarvan zit ik in een kamer met muggen.

Ach, da’s ook natuur.

8 Reacties to “Wegwezen”

  1. rudy kaals said

    Kom toch naar Berlin.. en ga peddelen in het Spreewald. Of in een van de duizend meren in Mecklenburg Vorpommern zwemmen!

    En bij jou in de buurt is er toch ook wel een paar vierkante meter natuur te vinden?

  2. Maz said

    Nou ja. Wat een toeval. Ik heb net, echt nèt, een weekje in de Ardennen geboekt. Wandelen en fietsen in het bos. Helaas pas in augustus, maar toch.

  3. Brit said

    Echteld is ook best platteland hoor, dus je kunt weer effe een dosis doen morgen!

  4. creatiefmetquirk said

    @ Rudy: oh zo graag, zó graag! Hopelijk binnenkort weer.
    Ja aan het eind van de straat is een park, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde. Ik denk dat ik maar een dagje aan zee ga doorbrengen of zo.
    @ Maz: you and me Maz, telepathie! Great minds think alike.
    @ Brit: Jay! 🙂 Ik heb er nu al zin in.

  5. Marianne said

    Noorwegen is ook heeeeel errug van bossen bergen en zee, dussssssssssss…..;-))

  6. creatiefmetquirk said

    @ Marianne: dat klinkt heel verleidelijk! Als ik daar nou es tijd voor vrij zou kunnen maken, dat zou fijn zijn.

  7. Marianne said

    Nou….je bent eigen baas of niet….dan geef je jezelf toch gewoon vakantie of je wilt of niet….bedrijfssluiting noemen ze dat hier….haha.

  8. creatiefmetquirk said

    @ Marianne: dat is ook weer waar. Ik zal es overleggen met mijn portemonnaie. 😉

Geef een reactie

