Schattig

juni 22, 2009

mooiebosWat is het toch fijn dat er af en toe ook nog leuk nieuws is. Tussen de alarmerende berichten vanuit Teheran door glipten vandaag twee schattige berichtjes.

Als ik ergens in móet geloven dan wordt het karma. Want karma is nog geloofwaardig. En karma heeft zich in het verleden al genoeg aan me opgedrongen, zo lijkt het. Zowel positief als negatief. In sommige gevallen neemt karma het wel héél letterlijk. Zoals hier in Israël, waar een man zijn oude buurvrouw uit een brandend gebouw redde. Dat had ze nog tegoed, want toen hij tien was deed zij hetzelfde voor hem. Mooi toch?

In Turkije mogen rechters sinds vier jaar alternatieve straffen opleggen. Op zich geen slecht idee, hoewel ik mijn twijfels heb over de uitwerking ervan. In dit geval is een man wegens huiselijk geweld veroordeeld tot het brengen van bloemen aan zijn vrouw. Elke week, een half jaar lang. Misschien hebben ze teveel naar Caroline Tensen gekeken daar in Turkijke.

Hartstikke schattig, op een Suske en Wiske manier, maar ik vraag me af of die vrouw er wel op zit te wachten dat de man die haar verrot geslagen heeft elke week op de stoep staat met een bosje bloemen. De meeste geslagen vrouwen gaan immers eerder voor een straatverbod. Maar hee, ik vind het zelf ook fantastisch als een man ‘spontaan’ met een bloemetje komt aanzetten, dus wie weet. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik me zou laten slaan voor een bosje bloemen per week. Met je poten van me af blijven of ik neem wraak. Ken je al die verhalen van afgesneden penissen? That would be me.

Op zich mag er van mij in Nederland ook best meer nagedacht worden over alternatieve straffen. Gevangenissen -hoe ‘luxe’ in Nederland ook- maken de mensen die erin zitten immers niet makkelijker rehabiliteerbaar. Maar criminelen mogen er niet te makkelijk vanaf komen natuurlijk! En sommige mensen moeten wel degelijk opgesloten worden en nooit meer losgelaten. Zoals een Benno L. bijvoorbeeld.

2 Reacties to “Schattig”

  1. knofje said

    O, daar krijg ik echt kippenvel van! Een man die gered werd door zijn buurvrouw en nu andersom, tjonge..
    Die bosjes bloemen vind ik reuze-creatief, maar o zo slecht. Dat kan toch niet! Vast verzonnen door een mannelijke jurist die het allemaal nog niet zo doorheeft.

  2. creatiefmetquirk said

    Ja inderdaad, zo een die nog denkt dat je alles goed kunt maken met een door je secretaresse gestuurd bloemetje.
    Die zegt: jongens, nu gene ruzie meer maken. Vooruit, geef elkaar een hand!

Geef een reactie

