Het kan verkeren

juni 30, 2009

9902802Een strakblauwe lucht, die in één hoek verkleurt als een oud televisiescherm. Alleen worden die meestal groen in plaats van oranje-roze. De halve maan staat recht voor me al ferm te stralen. Weerkaatsen eigenlijk. Raar idee, dat daar nu volop de zon schijnt, aan één kant dan toch. Bijna verwacht ik daar mensen in bikini’s onder parasollen. Geroezemoes van buren in de tuin, getinkel van bestek in afwasbakken. Een vlucht zwaluwen raast herhaaldelijk vlak over me heen. Zijn ze aan het vechten of aan het spelen? Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Nee, maar met vijftien moet het wel lukken. De eerdere hitte ten spijt begin ik langzaam kippenvel te krijgen. Zomeravonden op het balkon. Lang zo slecht nog niet.

7 Reacties to “Het kan verkeren”

  1. jotemo said

    Als je ook nog voor een drankje zorgt, kom ik bij je zitten op dat balkon. Kunnen we samen genieten. Een zwaluw is de voorbode van geluk. Vijftien zwaluwen … ja, binnenkort kun je dat balkon inruilen voor een eilandje in de Stille Zuidzee.

  2. Impa said

    Hear, hear! Smullen, deze warme avonden.

  3. rudy kaals said

    Juist! Dat het geen echte zwaluwen, doch gierzwaluwen zijn die de zomer schreeuwend aankondigen.. nemen we voor lief. Zelfs daar word ik vrolijk van!

  4. creatiefmetquirk said

    @ Jotemo: wees welkom, het is goed vertoeven hier. Maar een tropisch eilandje is ook niet mis. Ga daar ook maar mee heen.
    @ Rudy: ze zijn hier nog volop bezig, die gieren – eh – zwaluwen. Ik vind ze wel gezellig.

  5. rudy kaals said

    Hier zingt een merel op de binnenplaats.. geen slecht gezelschap!

  6. Maz said

    Volgens mij is de maandag helemaal verdwenen. Wat een zonnetje en wat vogels al niet schelen. Fijn!

  7. creatiefmetquirk said

    @ rudy: jeugdsentiment! Bij mijn ouders zaten ook altijd merels in de tuin.
    @ Maz: ja er is niet veel nodig om me chagrijnig te krijgen, maar ook niet veel om het weer in orde te maken.

Geef een reactie

