De deauif is (gelukkig nog niet) dood

juli 1, 2009

duif2Ja mensen, ken uw klassiekers. Overigens frappant dat volgens de banner Toon nog altijd live te zien is. Wellicht hebben ze een goed medium.
Maar ik ging het helemaal niet hebben over Toon. Wel over een duif. Het is de week van de vogels bij Quirk. Rare vogels. Soort zoekt soort hè, ja ik zeg het zelf maar vast. Werd ik gisteren verrast door elkaar achterna zittende zwaluwen die herhaaldelijk vlak over mijn hoofd scheerden, vandaag was er een domme duif. Op kantoor. Of beter: in kantoor. Het beest was doodgemoedereerd naar binnen gewandeld door de deur die wegens de hitte open stond.

Even tussendoor trouwens: wat een raar woord; doodgemoedereerd. Als in: dood, maar door je moeder geëerd? Of door je dode moeder geëerd? Of je dode moeder erend? Een vreemde associatie bij ‘kalm, brutaalweg’ zoals van Dale het vertaalt. Etymologen onder ons, leef u uit.
Goed, terug naar de duif. Het beestje zorgde voor aardig wat commotie en gierend gelach. (Ja op zo’n kantoor is weinig nodig om je aan het lachen te krijgen. Een duif? Hilàrisch.)

Het lachen verging de collega’s echter al snel toen bleek dat de duif niet zomaar weer weg te krijgen was. Even leek het alsof hij in één vloeiende beweging naar buiten begeleid kon worden. Maar helaas, de duif presteerde het om het enorme gat van de deur te missen en in plaats daarvan tegen het bordje ‘nooduitgang’ aan te vliegen. Hij nam dat teken blijkbaar iets te letterlijk. Dit werd gevolgd door hevig gefladder en gebonk tegen de diverse enorme ramen in de foyer. En dames die riepen: ‘o wat zielig!’ Nog niet helemaal te pletter gevlogen maar wel met een tic die de duif eerder niet vertoonde landde hij uiteindelijk bovenop de draaideur. Daar hebben we hem maar even laten bijkomen.

Ik hoop dat ie intussen weer net zo doodgemoedereerd naar buiten is gewandeld.

6 Reacties to “De deauif is (gelukkig nog niet) dood”

  1. rudy kaals said

    Grappig! In mijn pauze vroeg ik aan een collega waarom duiven altijd de kant van het gevaar op lopen. En dan kom jij.. ja. mooi!

  2. Brit said

    *piep*-beesten… Heb altijd al gezegd dat het de domste dieren op aarde zijn, blijkt wel weer he…

  3. rudy kaals said

    Nou Brit.. dat valt toch wel mee. Ik vind ze wel aandoenlijk in al hun “domheid”.

  4. Thérèse said

    Ja, doodgemoedereerd = inderdaad een heel raar woord. Hoe zal het aflopen met de duif?? En jij gaat zomaar naar Londen?

  5. creatiefmetquirk said

    @ Rudy: you and me Rudy, telepathie, ik zeg het je. Je lijkt Maz wel.
    @ Brit: ach, ik vond ze eigenlijk ook wel schattig. Tot er gistermiddag een op mijn hoofd scheet..
    @ Thérèse: wellicht komt het verlossende woord over de duif morgen, als ik weer Op Kantoor ben. En ja, ik ga zomaar naar Londen. 🙂 Maar wel maar voor vier daagjes hoor. Of drie-en-een-half eigenlijk. Ik ben alweer terug. 😦

  6. creatiefmetquirk said

    @ Allen: ik meld jullie nog even het heugelijke nieuws dat de duif ongedeerd weer naar buiten is gekomen, zij het wat suffig.

Geef een reactie

