Poespas

juli 4, 2009

DSC00287Ik ben het verkeerde bedrijf begonnen. Ik had een katten-oppas-service moeten beginnen. Komende week heb ik in ieder geval alweer twee klanten en ik werd al gepolst voor een derde, dus die VAR-verklaring zou al veilig zijn. Het begon bij Tattoo Girl. Die van haar prijkt dan ook boven aan mijn blog. En is mijn leen-huisdier. Want ik mag ze zelf niet houden hier. En ik zou zo’n beest ook tekort doen met mijn gebrek aan ruimte en gezelschap. Niet dat ik niet gezellig ben, maar afwezig, dat dan weer wel. Dus is deze ook een beetje ‘van mij’.

Wat mij betreft is het de ideale oplossing: juist op het moment dat ik helemaal kriegel word van al die haren – want deze verhaart behoorlijk! ik heb er zelfs een speciaal poezenpak voor gereserveerd, dat ik aantrek zodra ik binnenkom – en geen zin meer heb in de kattenbak ga ik weer naar huis. En intussen heeft het beest gezelschap en vers eten. En ik heb een beetje het idee dat ik op vakantie ben, want voor het gemak logeer ik in het huis van de kat-eigenaar. Het is een win-winsituatie. Win.

Bovendien word ik intussen op handen gedragen, want de poespasser is heilig. En word ik gepaaid met mooie vooruitzichten die tegen elkaar opgeboden worden: ‘Wat vind je lekker? Dan haal ik dat in huis. Bij ons kun je heel lekker in de tuin zitten! En filmpjes kijken op de beamer is natuurlijk heel relaxt…’ Etc.etc . Bring it on ladies, bring it on. Mocht de crisis mij een faillissement bezorgen heb ik in ieder geval al een alternatief op het oog!

7 Reacties to “Poespas”

  1. Brit said

    Doe je ook kinderen? Wij hebben ook een beamer EN ik weet al wat je lekker vindt ; )

  2. creatiefmetquirk said

    HA! HA! HA! HA!
    Is dat antwoord genoeg voor je? 😉

  3. Brit said

    Dat betekent vast: oh, geweldig, dat lijkt me wel wat! Heb ik mensenkennis of heb ik mensenkennis??

  4. rudy kaals said

    Quirklief, wat nobel van je! Hier staat een denkbeeldige mangoest over de balkonrand te turen. Karl-Heinz is de naam, doch noemen doet hem geen mens zo. Ook Karl-Heinz is geregeld eenzaam en mist het geknuffel met de roodharige jongeman (in mangoestenpak overigens) die liever tijd doorbrengt met zijn gitaar en schreeuwerige toneelschoolstudentes. Hoe druk ge het ook hebt .. wellicht kunnen we een Austausch veranstalten?? Jouw kat een weekend hier met Karl-Heinz en ik een weekend daar..?? Ja. Dat klinkt niet slecht.

  5. creatiefmetquirk said

    @ Brit: bíjna goed Brit, bíjna. Maar dan precies andersom.
    @ Rudy: ‘Quirklief’: kijk, daar hou ik nou van. 🙂
    Arme Karl-Heinz.
    Maar misschien kunnen we het beter omdraaien:
    Karl-Heinz hier met mijn kat laten knuffelen
    en ik lekker naar Berlijn. 🙂

  6. marie-jose said

    En de ‘leenkat’ draagt je ook op handen. Stront chagrijnig dat je een dagje eerder weg was 😉

Geef een reactie

