O nee, het is een Airbus!

juli 6, 2009

DSC01151

Terwijl we ons in onze altijd te kleine stoelen van Sleasyjet laten zakken heet de stewardess ons over de intercom welkom in deze Airbus. Airbus?? Ik dacht op de heenweg al dat ik het woord Airbus hoorde vallen, maar ik dacht dat Airbus alleen maar grote toestellen bouwde. Maar nee, het is echt een Airbus, bevestigt de informatieflyer.
Holy shit. Een Airbus. En we vliegen over zee. En er zijn een paar Fransen aan boord.
That’s an accident waiting to happen.

Ik heb al eens wat ‘curieuze’ vluchten meegemaakt. Met twee Turkse airlines. Op de heenweg naar Turkije viel spontaan een stuk plafond naar beneden (inclusief zuurstofmaskers, dat dan weer wel). Op de terugweg van Turkije zaten de nooddeuren dichtgestopt met papieren zakdoekjes, waarlangs straaltjes water naar binnen liepen. Ik heb mijn veiligheidsriem maar braaf om gehouden. Een week nadat ik thuis was stond er een stuk in de krant over de onveiligheid van beide maatschappijen.

Om mezelf af te leiden staar ik maar flink uit het raam. Want het voordeel van zo’n korte vlucht is dat je laag blijft en dus van alles te zien hebt onderweg. Ik hou wel van dat op-de-grens-van-de-wolken vliegen. Onder je scheren de weilandjes en even later de zee voorbij. Naast je een strak blauwe lucht met een dikke laag watten. Boven de wolken is het altijd mooi weer.

DSC01155

Zo zie je ook eens hoe de wolken er van boven uit zien.
Het valt me op dat een dikke laag wolken wel een kolkende zee lijkt.

DSC01165

Ik vraag me af welke lolbroek de tekst ‘do not walk outside this area’ op de vleugel heeft geplaatst. Met die smiley in schroefjes eronder. Lijkt me ook niet verstandig om inside that area te walken. Walken in de wolken, dat lijkt me dan wel weer fijn.

DSC01174

Misschien was het dezelfde lolbroek die deze airline bedacht heeft:

DSC00982

Overigens zie ik hier in de twee zwarte gaten ook meteen oogjes.
Maar laat ik ophouden over gezichtjes, dat heeft al genoeg losgemaakt geloof ik.

Zat er ook een punt aan dit verhaal eigenlijk? Nee. Ik heb het overleefd. Dat was het.

O ja, en er was nog een punt. Deze.

9 Reacties to “O nee, het is een Airbus!”

  1. jotemo said

    Hoewel ik vrij regelmatig vlieg, heb ik van nature behoorlijk veel last van vliegangst. Mijn slechtste ervaring beleefde ik ook aan boord van een Airbus. Sindsdien weiger ik pertinent op vliegtuigen te stappen die over geen vier motoren beschikken.

  2. Brit said

    Was al lang blij, vliegen (als het goed is… ; )) naar Zuid-Afrika met Air France, maar het is gelukkig een Boeing..

  3. Thérèse said

    Tja, dat vliegen. Ik vloog ook eens met een Turkse lijn, maar hoorde pas later dat die reuze gevaarlijk was. Ik voer eens op een Griekse boot en hoorde ook pas later hoe gevaarlijk dat was.
    Ik vind die wolken er altijd zo uitzien, dat je niet kunt geloven, dat je er niet lekker op zou kunnen liggen.
    Maar je hebt het weer overleefd; mensen uit Brabant kunnen wel wat hebben, niet?

  4. Cisca said

    He ja, vliegen is gewoon onnatuurlijk. Maar daar denk ik maar nooit over na. 😉

  5. oase said

    Btw: zag ik jou vanavond nou een bezoek aan Hans brengen?

  6. creatiefmetquirk said

    @ Jotemo: Ja fan ben ik ook niet echt, maar echt bang ben ik nog niet geweest en hoop dat ook niet te worden.
    @ Brit: Jij wilde eigenlijk gewoon graag even komen zeggen dat jij lekker naar Zuid-Afrika gaat he? 😉 Ik zal Huisgenootje eens vragen of ze nog tips voor je heeft.
    @ Thérèse: Ja Brabanders zijn zeker taai! Zo stond SPH-meisje midden in die bar op Bali die ontplofte en kwam er zonder schrammetje vanaf. Gelukkig.
    @ Cisca: Ja precies, dat is ook mijn tactiek over het algemeen.
    @ Oase: Betrapt! Echt geen tijd om te koken tussen werk en spullen pakken voor het poespassen. Maar dan kom je niet eens even hoi zeggen?

  7. Oase said

    @creatiefmetquirk: helaas was ik aan het werk dus ik kon niet ‘hoi’ komen zeggen. Wat heb je genomen?

  8. Brit said

    Oepsie (zoals Noa zou zeggen), betrapt… zal ik er ook nog even bij zeggen dat we er nog een paar nachtjes Mauritius achteraan plakken???? Gna, gna, gna… Maar tips zijn altijd welkom!

  9. creatiefmetquirk said

    @ Oase: Ah vandaar. Kom de volgende keer effe langs bij mijn huisje anders. Maar wel pas na de 17e, anders ben ik er zelf niet. Maar mijn bestelling hier posten vind ik toch wat te ver gaan. Het smaakte goed genoeg voor het moment, laten we het daarop houden.
    @ Brit: Tsss… Als je nog even zo door gaat blokkeer ik je! 😉

Geef een reactie

