Azielig

juli 7, 2009

asielkatDaar zit ik dan. Tussen de beestjes. Asielbeestjes. Want Tattoo Girl heeft een groot hart voor dieren. Volgens mij heeft ze meer moeite met een dierendocu waar beestjes opgegeten worden dan met een vette horrorfilm. De schat. Ik vind dat mooi. Mensen die asieldiertjes halen. Als ik een diertje zou halen zou ik ook naar het asiel gaan. Zo’n arm stumpertje een goed leven geven, da’s toch mooi?

Het laatste exemplaar dat Tattoo Girl in huis heeft gehaald is ook echt een zielig beestje. Ze heeft de eerste twee maanden onder de bank gewoond en liet zich geen seconde zien. Ze was op straat opgepikt in Kanaleneiland (ja daar wil je zelfs als kat je dagen niet slijten). Nog nooit zo’n schichtig beestje meegemaakt. Inmiddels is ze dankzij Tattoo Girl’s goede zorgen met sprongen vooruit gegaan. Ze laat zich zien en komt zelfs in de buurt, al blijft ze op een meter afstand en altijd klaar voor de vlucht. Ze zit je vaak stilletjes aan te kijken met van die grote ogen. Ik vraag me af wat er in dat koppie omgaat, wat dat kleine beestje allemaal heeft meegemaakt.

Dat moet nogal wat geweest zijn. Ze is een stuk van haar staart kwijt, haar onderkaak lijkt ook niet helemaal in orde en het ene oogje is ook niet meer wat het vast ooit wel geweest is. Als je eten maakt komt ze aan getrippeld en haar bekje maakt wel een miauw-beweging maar er komt maar geen geluid uit. Als ze écht haar best doet hoor je net een zacht ‘i’. Dus om het beestje gerust te stellen sluip ik door het huis en praat ik aan één stuk door in een vriendelijk hoog stemmetje. Dan weet ze waar ik ben en schrikt ze niet zo snel. Ik geef haar steeds ruim baan om weg te komen als onze paden zich kruisen. Nog even volhouden, die voorzichtigheid, voor je het weet ligt ze op mijn schoot te slapen. Hoop ik.

6 Reacties to “Azielig”

  1. jotemo said

    Door het lezen van je stukje ben ik bijna in gelatine veranderd. Tattoo Girl is een girl naar mijn hart, omdat ze zich om die stumpertjes bekommert. Tof van je dat je zo omzichtig met dat schichtige beestje omspringt.
    Een van mijn katten komt ook uit het asiel, maar ik kan me niet herinneren dat ze ooit schuw geweest is. Wel integendeel! Ze trekt ten aanval tegen alles en iedereen.

  2. creatiefmetquirk said

    @ Jotemo: een echte waakkat dus. Da’s ook wel eens handig.
    Overigens heeft het stumpertje zelfs gezellig mee op bed geslapen vannacht. 🙂

  3. Thérèse said

    Ah, dat is gezellig, dat op bed slapen. Ik had nog niet eerder gereageerd, omdat ik niet wist wie nu eigenlijk Tattoo Girl is en ik durfde het tot nu niet te vragen.
    Ik dacht er net over om ook eens naar het asiel te gaan, omdat dat vol zit en ik nog maar één kat heb.

  4. Cat said

    Ik houd me maar eventjes verre van asielen. En van mensen met zielige beestjes die ze kwijt moeten, dat ook. De laatste jaren had ik een nèt iets te intiem contact met de dierenarts (en zíj met mijn portemonnee). Nu nog maar één beestje over…en dat houd ik maar even zo. (En die straal van één kilometer rondom elk mogelijk zielig beestje 😉 )

  5. creatiefmetquirk said

    @ Thérèse: haha, wat schattig! Tattoo Girl is een vriendin van me (bijnamen verzinnen is niet mijn sterkste kant, je ziet het). Maar ik zou het zeker doen, naar het asiel gaan. Het is heel dankbaar om zo’n beestje op te zien bloeien.
    @ Cat: gelijk heb je! Het kan wel een flinke investering zijn inderdaad. Neejneej valt ook als een blok voor zielige beestjes en voor je het weet heb je er dan heel je huis vol mee.
    Ik moet trouwens zeggen dat ik je blog een beetje mis…

  6. […] volop liep na te genieten van Them Crooked Vultures kreeg ik een telefoontje van Tattoo girl. Het zielige katje, dat maanden bij haar onder de bank gewoond heeft en nu eindelijk uit haar schulp kroop, is […]

Geef een reactie

