Holiday

juli 8, 2009

Zo, maar ik was dus in Londen. ‘Echt?’ Hoor ik u denken. ‘Niks van gemerkt!’ Nee precies, daarom zeg ik het nog even. Ja mensen, met zo’n spannend leven als het mijne moet je de dingen uitmelken als er eens iets gebeurt hè. Dus ik was daar. In die stad die bekend staat om deze opmerking:

DSC01047

Ik vond het eigenlijk wel jammer dat ie nauwelijks nog omgeroepen werd, die uitspraak. Maar tegeltjes zijn ook mooi.
Enniewee. En wat heb je daar dan allemaal gedaan Quirk, in die grote stad?
Nou, zo’n 70% van de tijd in diverse parken liggen picknicken. Dat was me een straf zeg. Poehee. Want het vervelende is dat je daar Pret-a-manger hebt. Da’s zeg maar een Starbucks, maar dan meer gericht op de broodjes dan op de koffie. Maar dan ook echt LEKKERE broodjes. En ZOVEEL keus. Plus mini-gebakjes, yoghurtjes, fruitsalades, smoothies, etc. etc. Pret-a-manger is da bomb. Ik wil die ook hier!! En naast die Pret-a-manger (in de meeste gevallen ook letterlijk naast) heb je dan dus OOK NOG Starbucks. Dus ja, daar moesten we optimaal van genieten, van die combinatie. En van het heerlijke weer. Dus dan krijg je picknicks. Heul veul picknicks.

Maar Quirk, je ging daar toch heen voor iets speciaals?
Ja, dat klopt. Er was namelijk wat muziek. Ook al in het park. Van hun:

DSC01016

En er waren best veel mensen die bedacht hadden dat dat wel eens leuk kon zijn. Kijk maar.

DSC01020

En was dat leuk dan Quirk?
Ja. Kei, zoals we in Brabant zeggen. Ook al had ik de band eigenlijk nog maar twee weken eerder ‘ontdekt’. Wat een briljant optreden! En dat vonden die andere 50.000 mensen ook geloof ik.

DSC01038

Goed, daar was je dus een lekker dagje zoet mee. Maar je hebt toch ook nog wel cultureel gedaan zeker?
Tuurlijk. Daar kom je in zo’n stad ook niet onderuit.
Dus we hebben moderne torens met mooie trappen bekeken:

DSC01069DSC01063

En oude torens met wenteltrapjes.

DSC01105

Ja dat wenteltrapje daar ben ik dus niet opgegaan. Mijn reisgenoten wel. Maar ik ben nogal een watje. Ook met wenteltrapjes. Ik staar me daar blind op. Vooral bij van die treden waar je nog doorheen kunt kijken. Ik raak dan mijn gevoel voor diepte kwijt. En dan sta ik dus stil. Midden op zo’n trapje. En dan kan ik niet meer terug of vooruit. Da’s niet handig. Dus besloot ik het trapje wijselijk over te slaan. The Lord was daar blijkbaar nogal gepikeerd door, want zodra ik het ‘heilige huis’ uit stapte scheet er een duif op mijn hoofd. The bastard.

En heb je ook nog geshopt Quirk?
Ja, maar vrij bescheiden hoor. Al was mijn tas op de terugweg voor de helft gevuld met nieuwe spulletjes. Maar bijna alleen maar spulletjes om nog een beetje extra creatief te gaan worden. Uit de shop in de moderne toren vooral.

En verder?DSC01132 En verder was ik heel erg blij met mijn reisgezelschap dat ik buiten Huisgenootje niet of nauwelijks kende, maar met wie het wel heel goed klikte. Waardoor we het echt heel gezellig hebben gehad.
Vond ik het heel leuk dat er her en der piano’s door de stad verspreid stonden.
Vond ik nog leuker dat Huisgenootje zo stoer was om daar gewoon op te gaan spelen. (Het busken steekt aan Rudy!)
Hebben we heerlijk in pubs rondgehangen tot we eruit gegooid werden.
Omdat het sluitingstijd was hoor, niet omdat we ons misdroegen.

Kort samengevat: ik heb een heerlijk weekend gehad. Doe mij er nog maar zo een.

8 Reacties to “Holiday”

  1. rudy kaals said

    Busken ist der Hammer! En her en der piano’s. Merkwaardig, doch plezant!

  2. Nicoleke said

    Mooi!
    Ik wil ook naar Londen. Met mijn lief. Voor zijn verjaardag. Heb je een aanrader qua hotel?

  3. Thérèse said

    Goh, ik wil ook al heel lang eens naar Londen. Het lijkt mij nu nog leuker dan het mij al leek.
    Goh, ik speel ook wat piano; lijkt mij prachtig af en toe eens daar te spelen.

  4. jotemo said

    Ik heb me alleszins kostelijk geamuseerd met je interview annex reisverslag. Wenteltrapjes waar je doorheen kunt kijken, liggen me ook niet. Wentelteefjes dan weer wel. Hadden ze die ook bij pret-a-manger?

  5. creatiefmetquirk said

    @ Rudy: ja leuk he? Was een of ander project in de stad. Wel jammer dat Huisgenootje van haar piano verdreven werd door een afzichtelijke travestiet.
    @ Nicoleke: moet je doen, is leuk! We hebben nu in het Wardonia gelogeerd, op Argyle street. Was klein, maar prima wat mij betreft. Vlak aan Kings Cross, dus lekker centraal. Maar ik weet niet wat je smaak is. Mijn reisgenoten vonden het allemaal wat te klein geloof ik. Ik zelf vind hotels niet zo belangrijk. Je slaapt er toch alleen maar.
    @ Thérèse: dan lijkt me dit het perfecte moment om te gaan; volgens mij staan de piano’s er nog!
    @ Jotemo: Dank! 🙂 Ik heb de wentelteefjes nog niet ontdekt bij Pret-a-manger, maar verder hebben ze echt (bijna) alles. Wel lekker ja, wentelteefjes. Nostalgische lekkernij.

  6. Nicoleke said

    Is helemaal waar. Als het maar schoon is en je er fatsoenlijk kunt douchen ben blij. Ontbijten etc. doen we wel buiten de deur!

  7. huisgenootje said

    Jij mag kiezen welke stad het volgende keer wordt.. Begint het met een B..?

  8. creatiefmetquirk said

    @ Nicoleke: precies, dat is het enige wat telt. En een goeie lokatie helpt ook.
    @ Huisgenootje: o ja, jij en ik in B! 😀 Ik ben al uitgenodigd in B trouwens, misschien mag je wel mee. 😉

Geef een reactie

