Mission Intassible

juli 9, 2009

rozetasIk ben niet zo goed in kadootjes shoppen. En ik ben niet zo goed in kinderen. Dus kadootjes shoppen voor kinderen is het summum van onmogelijkheid voor mij. Ik ben niet goed in het juiste speelgoed aan de juiste leeftijdsgroep koppelen. En dat terwijl er op de meeste speelgoedjes gewoon een leeftijdsindicatie staat. Zelfs dan.
Vandaag was ik aan het shoppen voor Nichtje. Fijn, op koopavond… het was bijna nog drukker dan bij Blur! Die werd al vorig weekend zes, maar omdat ik er toen niet was krijgt ze komend weekend pas haar kado. Mits het me eerst lukt er één aan te schaffen dan.

Nu dacht ik het probleem omzeild te hebben door Nichtje simpelweg te vragen wat ze wilde hebben. ‘Een mooie schooltas!’ riep ze stralend uit, zoals alleen zij dat kan. ‘Een roze zeker?’ vroeg ik. ‘Ja!’ Zo mogelijk nog meer stralend. Want Nichtje is een echt meisje-meisje. Met van die engelachtige blonde lokken. Grote blauwe ogen. En zoveel mogelijk roze. Tuurlijk moppie. Dan gaat tante Quirk voor jou toch effe een mooie roze schooltas scoren! Dacht ik. Right.

Wrong. Wat blijkt: er zij niet zoveel mooie tasjes voor meisjes van zes. Punt. Laat staan dat ze ook nog eens roze zijn. En dan wel MOOI roze hè, ik zag me vanmiddag toch een wanstaltig roze-goud ding. Als ik dat had gekocht had ik haar beter meteen achter een raam kunnen zetten. Laat staan dat ze dan ook nog eens geen rugzakje zijn. Of koffertje. Want Nichtje beweegt zich mobiel voort. Dus die beide vormen zijn niet zo handig. Een mooi roze schoudertasje voor een meisje van zes dus. Ik zeg het u: Mission fucking Impossible!

9 Reacties to “Mission Intassible”

  1. Marianne said

    Ooooojééé,…..gelukkig is de picknick verzet naar volgende week…..heb je nog wat uitstel….SUCCES!!!

  2. creatiefmetquirk said

    Ah, ja ik wilde je al gaan bellen morgen. Want de treinen rijden dit weekend niet. Ik zei toch: altijd als ik naar Brabant ga met de trein rijden de treinen niet. Zul je zien dat ze de werkzaamheden ook naar volgende week verzetten, de bastards van de NS. Komt me eigenlijk ook beter uit, volgende week. Fijn! 🙂

  3. Brit said

    Nou, nichtje is niet zo kritisch hoor (moeders wel, ha, ha). Paar tipjes: “houten” speelgoedwinkels, hippe kinderkledingzaken of een tas a la Kitsch Kitschen. Misschien ga ik morgen nog wel effe richting stad, moet ik hier kijken voor je?? Ik ben dan wel geen Tom Cruise, maar toch… 😉

  4. creatiefmetquirk said

    Haha, ja en tante ook. 😉 Kijk maar effe of je er toevallig een tegenkomt, ik ga zaterdag hier ook nog even kijken. Misschien dat dat winkeltje bij mij om de hoek wel wat leuks heeft, die zijn in ieder geval wel goed in ‘roze’. 😉

  5. Brit said

    Heb een leuke gevonden van Vingino, 25 euro. MET roze en MET een hondje en MET zilver ook nog volgens mij, je gaat punten scoren!!!!

  6. creatiefmetquirk said

    Fantastisch! Gij held.

  7. Thérèse said

    Nou je krijgt er in ieder geval fantastisch hulp bij! De volgende keer stuur je er meteen ‘hullie’ op uit en kan je zelf lekker thuis blijven. Trouwens gefeliciteerd met zo’n beeldig nichtje!!!

    O ja, wat is Blur??

  8. jotemo said

    Kijk an, dat is snel opgelost.

    O ja, ik ondervind grote problemen bij het doen van gewone, huishoudelijke boodschappen. Kan iemand me helpen?

  9. creatiefmetquirk said

    @ Thérèse: dank je! En Blur is dit leuke bandje, dat ik vorig weekend in Londen op zag treden.
    @ Jotemo: Ik moet morgen toch naar de supermarkt, ik neem wel wat voor je mee. 😉 Zie je trouwens hoe je goede tips meteen worden ingezet? Dank nogmaals! Ik heb er veel plezier van.

Geef een reactie

