Babbelkat

juli 12, 2009

Ja dan verwachten jullie natuurlijk dat ik vandaag wel iets belangrijks te melden heb. MIS! Haha, daar zijn jullie mooi ingetrapt! Terwijl ik eigenlijk heel hard zou moeten werken vandaag zit ik voornamelijk naar het mooie tuintje van Horrormeisje te staren.

DSC01209

Ik zou namelijk veel liever daar zitten te werken dan hier binnen. Maar ja, mijn Mac is niet zo’n fan van de regen, zegt ie. Gelukkig heb ik binnen wel aangenaam gezelschap. Dit is namelijk poesoppasadres nummer twee. Meet my new pet:

DSC01220

Deze tijgerrrrr houdt wel van een babbeltje en loopt lekker tegen me te miauwen de hele dag. Hij is regelmatig buiten, maar hij komt zich steeds braaf ‘even melden’ zoals Horrormeisje het noemde. Dan stapt ie naar binnen, kijkt me aan, mauwt wat en dan gaat ie weer naar buiten. Ik vertaal dat als ‘ben net bij Kees van de buren geweest, ik ga nu effe kijken bij Hans op de hoek. Dat je het weet. Tot zo!’

Leuk, zo’n babbelkat.

6 Reacties to “Babbelkat”

  1. jotemo said

    Mijn katten praten ook met mij en met elkaar, maar soms weten ze echt niet van ophouden. Dan spreek ik ze vermanend toe: Hou nu even jullie snaters! Ze gehoorzamen nooit. Ze zijn altijd al ongezeglijk geweest.

  2. rudy kaals said

    Eigenlijk vind ik katten maar vreemd en onaardig en vind ik ze vooral onaangenaam wanneer ze me ’s morgens wakker komen meppen. Maar deze ziet er echt aardig en aangenaam uit. Hij heeft ook vast met met twee woorden leren miauwen..

  3. Thérèse said

    De mijne is er ook zo eentje. Komt luid pratend naar binnen, dat ik vertaal met: Hoi, daar ben ik weer, hoor! Heb je mij gemist? Jááááááá, hèèèèèèè?

  4. creatiefmetquirk said

    @ Jotemo: ach, beter dat ze tegen elkaar praten dan dat ze jou de hele dag aan je kop zeuren, toch?
    @ Rudy: wat is dat nou, Rudy de grote liefhebber houdt niet van katten? Deze is inderdaad heel aangenaam hoor. Die komt de slaapkamer niet in, dat scheelt ook. Op mijn eerdere oppasadres deze week ben ik inderdaad wel mijn bed uitgemept.
    @ Thérèse: hahaha, ja dat zou het ook heel goed kunnen betekenen!

  5. marie-jose said

    Om ‘onze’ lieve professor Heinz nog maar ff aan te halen: “mensen die het leven begrijpen en beseffen dat je het leven van een ander niet hoort te sturen, houden van katten” 😉

  6. creatiefmetquirk said

    En onze Heinz heeft altijd gelijk! 🙂

Geef een reactie

