Blokje

juli 14, 2009

houtblokTja en daar is ie dan: de schrijversblok. Is niet de eerste keer dat ie er is. En vast ook niet de laatste. Maar vandaag is ie wel hardnekkig aanwezig. Dus zit ik hier aan de half slapende kat naast me te vragen of díe soms nog wat spannends heeft meegemaakt. Zijn antwoord was ‘meoooooouw‘. Dus ja. Zie daar maar eens een leuk logje van te maken.
Zo goed is mijn kattiaans nou ook weer niet.Maar het is ook niet dat ik geen inspiratie heb hoor. Inspiratie genoeg. Alleen niet voor een logje. Meer voor wat ik allemaal op Vlieland ga doen. Bent u het al zat, dat gemekker over Vlieland? Ja hè? Net als dat gemekker over Londen. Eíndeloos gaat dat kind erover door denkt u. Weet u? Kan me lekker niks schelen. Want ik heb er zó’n zin in! En zelfs wat teken-ideetjes. En voor hoe ik het zojuist genomen interview het beste tot verhaal kan kneden.
Want ja, ik ben ook interviewert tegenwoordig. En dat voelt me toch journalistiek! Sjonge! Mag ik zomaar bij allerlei mensen thuis komen om ze mooie herinneringen en verhalen te ontlokken. Da’s toch mooi?
Daar zit mijn hoofd dus de hele dag vol van. En mijn agenda ook. Da’s dan weer wat minder. Want lekker in het zonnetje buiten zitten is ook aangenaam natuurlijk. En ergens in dat volle hoofd zit nog wel een leuk stukje. Maar dat krijgt zich maar niet een weg naar mijn vingers gewurmd. Dus zult u het vandaag hiermee moeten doen.

11 Reacties to “Blokje”

  1. Brit said

    Pfew, net op tijd, begon me al zorgen te maken!! gna, gna, gna…

  2. creatiefmetquirk said

    Hahaha, jaja, met de stopwatch erbij hè! 😉

  3. jotemo said

    Dat heb je handig opgelost. Je kunt wegens een vermeend schrijversblok geen stukje plegen en terwijl je dat aan ons mededeelt, pleeg je toch een stukje.

  4. rudy kaals said

    Gewoon een dagje overslaan. Schijt aan principes of voornemens die toch gedoemd zijn ooit verbroken te worden. Ben namelijk van mening dat het voornemen “elke dag te bloggen” wellicht de continuiteit waarborgt, doch niet altijd een waarborg voor kwaliteit is.

    Oder?

    ps. en ja.. in sommige gevallen is de kwaliteit ook Scheiße wanneer er niet dagelijks geschreven wordt. Dramaaa!

  5. Thérèse said

    Ben intussen toch blij dat ik nu weet hoe een schrijversblokje eruit ziet. En echt in de journalistiek, geweldig!! Ik wacht wel op de verhalen; eens moeten die, ook op het blog, ERUIT!!

  6. creatiefmetquirk said

    @ Jotemo: ja flauw he? Maar wel handig. 😉
    @ Rudy: je hebt gelijk, maar ik is eigenwijs he.. Maar je mag ook gewoon meteen zeggen dat je het een waardeloos stukje vindt hoor, kan ik best tegen. 😉
    @ Thérèse: nou, echt de journalistiek in is ook weer overdreven hoor, zou mezelf zeker geen journalist willen noemen! Daar is toch wel heel wat meer voor nodig. En die verhalen zul je hier moeten missen: dat is werk, en over werk wordt niet geblogd..

  7. Cisca said

    Joh, ik heb zelfs heimwee naar Vlieland. Dus log daar nog maar even over door. Met plaatjes erbij. Alstublieft.

  8. juna said

    ‘Een stukje plegen.’
    Wat een fantastische uitspraak van Jotemo hierboven.

    Ja. Ik moet ook hoognodig weer eens een stukje plegen!

    😉

  9. creatiefmetquirk said

    @ Ciska: Je kan nog mee, het kan nog! Maar wees gerust, na het festival verschijnt er ongetwijfeld wel een foto logje.
    Of twintig.
    @ Juna: Jotemo is de meester van de fantastische uitspraken als je het mij vraagt. Maar inderdaad, ga jij weer es hoognodig een stukje plegen!

  10. guronaqi said

    Aan schrijversblokken heb ik een broertje dood. Geen mij maar een nougat-. Of desnoods een keuken-, ook fijn.

  11. creatiefmetquirk said

    @ guronaqi: Of een schuim-, mijn moeders favoriet.

Geef een reactie

