Want zij gelooft in mij

juli 18, 2009

tatgrljr0“Ik wil je zo aan iemand voorstellen,” glundert Geluidsman. Hij heeft zijn nieuwe vriendin meegenomen, over wie hij eerder tijdens een naborrel al té schattig heeft verteld. “Dit is mijn lief.” En dan stapt ze op me af. Een krachtige vrouw, maar met een open blik en een zachte uitstraling. “Hallo, wat leuk je te ontmoeten!” zegt ze en lacht me vriendelijk toe. En zo begon alweer zo’n vijf jaar geleden een mooie vriendschap.

Tattoo girl en ik hadden een directe klik. Misschien was het dat we beiden uit Brabant komen. Op een steenworp afstand van elkaar zelfs. Zo’n gedeelde cultuur, dan begrijp je elkaar toch beter. Maar al snel bleken er veel meer overeenkomsten. Van onze werkzaamheden in de muziek via ons gevoel voor humor tot onze liefde voor spelletjes, schrijven, dansen, Berlijn, beestjes en elkaar.

Ze staat altijd voor me klaar. Ze is me blijven steunen tijdens mijn knipperlichtrelatie met de Drummer, ze was er voor me toen het slecht ging met mijn vader en als ik me rot voel zorgt zij dat het beter gaat. Als we samen op pad gaan is het altijd gezellig, maar dat is het net zo goed als we samen op de bank hangen. Ik voel me thuis bij haar.

En zij is er van overtuigd dat ik alles kan. Ze daagt me uit nieuwe dingen te proberen. Ze gelooft in mij. En zoals zij dat doet, ga ik het zelf ook nog geloven.

En jullie maar denken dat dit over André Hazes zou gaan. Ha!

6 Reacties to “Want zij gelooft in mij”

  1. jotemo said

    Toen ik de titel las, hoorde ik inderdaad André Hazes in mijn hoofd.

    Een vriend(in) vinden die op je rijmt, met wie je kunt lezen en schrijven … het is niet voor iedereen weggelegd, maar het is je van harte gegund.

  2. guronaqi said

    Ja, die Brabantse achtergrond zorgt ook bij mij vaak voor een bepaalde gemoedelijkheid, grappig eigenlijk. Je mag je gelukkig prijzen met zo’n goede vriend(in); zo zijn er niet veel op de wereld!

  3. creatiefmetquirk said

    @ Jotemo: dank!
    @ guronaqi: ja ‘tis toch een goei provincieke woar? 😉

  4. Thérèse said

    Ha, mijn Beabantse hart springt ook op van blijdschap! Ik heb een lieve nicht als vriendin,-we zijn op dezelfde dag geboren in een Bredase kraamkliniek- en ik voel mij ook zo op mijn gemak met haar. Ik zal er binnenkort weer eens een stukje over schrijven.

    Zo iemand zou elk mens eigenlijk moeten hebben; sta je net z’n beiden stekker.

    P.S. Waar heeft jouw wiegje in Brabant gestaan, als ik vragen mag??

  5. Thérèse said

    o sorry “met z’n beiden sterker”. Stom.

  6. creatiefmetquirk said

    @ Thérèse: vragen mag altijd, niet antwoorden ook. 😉
    Lang leve de anonimiteit hier bij Quirk, maar hou het erop dat het aan een andere kant was dan jouw wiegje.

Geef een reactie

